Vinzi cursuri online? Atunci NU folosi strategie de magazin online

Acum 5 luni m-am abonat la newsletter la un brand de cursuri online, în scop de research de competiție pt un client.

Până aseară am uitat complet că eram abonată la ei :))

Am văzut în promo că am un email de la ei.

Și am intrat să văd de curiozitate cum au comunicat până acum, pentru că nu mai deschisesem niciun email de la ei decât cel de abonare.

Bine, nici nu pot să zic că au trimis așa multe ca să am ce să citesc :))

Iar azi dimineață am intrat și am deschis vreo 50% din toate emailurile primite până acum.

Și zici că îmi vindea pantofi online de 100 RON, nu cursuri de cel puțin 300 de euro.

Pe lângă faptul că toate emailurile pe care le-am deschis aveau vreo 4-5 rânduri de text super vag. Focus doar pe înscrie-te la curs și maximum o scurtă prezentare a cursului.

Practic emailuri boring pe care le primești de la majoritatea magazinelor online din România.

Știi care e diferența totuși?

La magazine online funcționează.

Chiar dacă ai un text bleah sau aproape inexistent, emailurile respective tot vând dacă ai o ofertă bună și produse bune, de care audiența are nevoie.

La cursuri online? Not so much. Iată de ce:

1. Educația este opțională.

Nu e ca și cum nu poți ieși din casă dacă nu faci un curs de marketing digital.

De aceea oamenii nu cumpără un curs de marketing digital. Ci vor soluția pe care o oferă cursul respectiv: mai multe vânzări, libertate financiară, un job care îți place etc.

Faptul că explici cuprinsul cursului într-un mod tehnic vine doar în completarea promisiunii tale. Dar nu ar trebui să fie singura descriere a cursului.

2. Know, Like, Trust

Deși principiul se aplică și la magazine online, este un element esențial la cursuri. Pentru că tu urmează să înveți de la persoana care predă.

Vrei să știi cine este persoana din spate, dacă aveți valori comune, dacă îți place modul în care gândește și consideri că ai ce învăța de la el.

În plus, trebuie să fi reușit și tu să obții ceea ce urmează să mă înveți. Așa că-mi spui numele unei persoane și poziția pe care o are… nu-mi spune foarte multe.

Am fost studentă la UMF – mulți profi și doctori au ajuns acolo pentru că sunt rude cu persoane influente – de unde știu că la tine nu e la fel?

De asta persoana din spatele cursului trebuie să tragă puțin să câștige aceste lucruri înainte să vină oamenii la cursul acela.

3. Content de autoritate…sau măcar ceva content

La cursuri online, tu urmează să mă înveți ceva. Nu zic să dai copy paste din cursul tău informații și să le dai gratuit.

Ci vino cu un content relevant pentru audiență. Prin care îți arăți know-how-ul. Prin care mă faci să mă gândesc că ”Băi, trebuie să învăț mai multe de la persoana asta, că știe ce face”.

Poate nu mă interesează procesul de cumpărare a pantofilor de la Dragonul și vândutul cu un preț de 4 ori mai mare…

Dar mă interesează cum vezi tu o situație din domeniu și cum reacționezi, ca să știu că am ce să învăț de la tine.

Dacă ești autor de cursuri online, asigură-te că ai măcar aceste 3 elemente puse la punct înainte să dai drumul la înscrieri.

În loc să spamezi oamenii cu content tipic de magazin online, mai bine construiește o imagine de la care oamenii chiar vor să învețe.

Dacă vrei să te abonezi la newsletterul meu zilnic, aici e link-ul: rebelwriter.ro

Înainte să te abonezi, ține cont de 3 chestii:

1. Newsletterul este doar pentru copywriteri, content writeri și storytellers.

2. Ai 7 zile la dispoziție să treci prin welcome sequence. O poți face acum pe loc, sau în următoarele 7 zile. Altfel you are out.

3. Ca să primești secvența de welcome, înainte de toate trebuie să-ți confirmi adresa de email.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *