Una din regulile copywritingului este să folosești un limbaj cât mai simplu.
Pe care l-ar înțelege toată lumea.
De aceea, nu e recomandat să folosești jargon în copy.
Totuși… dacă scrii pentru un public dintr-o anumită categorie…
Nu ar avea logică să le folosești limbajul caracteristic, în loc să scrii ca pentru toată lumea?
De exemplu, să spunem că ai un magazin online cu suplimente pentru sportivi.
Avatarul de client deja știe ce sunt pudrele proteice, gainerele, creatina. Și de ce are nevoie de ele pentru recuperare și creștere în masă musculară.
Altfel nu ar ajunge pe site-ul respectiv de prima dată
(poate din reclame la rece, dar doar pentru că au dat click, nu înseamnă că și cumpără)
Iar dacă cineva abia a început să facă sală și nu știe limbajul specific…
E în faza în care se documentează și află ce sunt mai exact (aka etapa de awareness din funnelul de vânzare).
Când deja știe despre ce este vorba, atunci va fi pregătit să cumpere.
Nu e ca și cum vinzi pudră proteică celor care stau la coadă la shaormeria de pe colț și trebuie să le explici ce-s proteinele pe limbajul lui.
Faptul că folosești elemente de jargon în copy nu este o greșeală. Arăți că ”ești de-a lor”.
Atâta timp cât nu exagerezi.
Dacă vrei să te abonezi la newsletterul meu zilnic, aici e link-ul: rebelwriter.ro
Înainte să te abonezi, ține cont de 3 chestii:
1. Newsletterul este doar pentru copywriteri, content writeri și storytellers.
2. Ai 7 zile la dispoziție să treci prin welcome sequence. O poți face acum pe loc, sau în următoarele 7 zile. Altfel you are out.
3. Ca să primești secvența de welcome, înainte de toate trebuie să-ți confirmi adresa de email.