Una dintre cele mai leneșe abordări pe email

Este cineva pe fitness, la care probabil m-am abonat acum mult timp. Și de când m-am abonat până luna asta a rupt comunicarea de pe email.  

 

Știi cum se spune: new year, new me, new opportunities. Așa că probabil au reluat comunicarea, ca să aibă un început de an în forță. 

 

Și modul în care au început… e memorabil. Dar nu în sensul bun.  

 

În ultimele 15 zile, am primit de 3-4 ori aceleași emailuri. Fără absolut nimic schimbat. În aceeași ordine. 

 

Asta îmi spune că adresa mea de email a fost introdusă într-o automatizare.  

 

Și este o șmecherie pe care o poți face la automatizări:  

 

Dacă cineva ajunge la capătul automatizării și nu a cumpărat, îl pui să reia automatizarea de câte ori vrei tu. 

 

Practic dacă omul nu cumpără în 3 luni, timp de 3 luni primește exact aceleași emailuri până se dezabonează sau cumpără.  

 

Am mai văzut tactica asta. Personal o consider una dintre cele mai leneșe metode de a face email marketing.  

 

Plus că ignoră unul dintre motivele pentru care emailul e un canal bun pentru afaceri: te ajută să construiești o comunitate, să ai o relație cu cei care te urmăresc și să comunici lucruri relevante cu ei. 

 

Prinde bine să repeți anumite mesaje, ca să rămână în mintea oamenilor. Însă e o graniță între a repeta intenționat niște mesaje și a fi leneș, trimițând fix aceleași emailuri unul după altul. 

 

Nu spune nimeni că trebuie să-ți storci creierii să reinventezi roata cu fiecare email. 

 

Nu spune nimeni că trebuie să trimiți emailuri zilnice.  

 

Nu spune nimeni că un email ar trebui să aibă 5000+ cuvinte și trebuie să vezi urme de transpirație pe tastatură cât îl scrii. 

 

Ci poți merge pe ceva relativ simplu, o dată pe săptămână dacă timpul.  

 

Dar măcar să fie ceva bun, nu aceleași emailuri trimise de 3-4 ori în 2 săptămâni 😅  

 

Automatizările de emailuri sunt geniale. Și eu le fac pentru clienți.  

 

Însă nu bag același contact prin aceeași automatizare până când cumpără sau se dezabonează.  

 

Asta e gândire de marketer toxică.  

 

Oamenii cumpără când sunt pregătiți, când au încredere în tine și te plac. Nu când se termină flow-ul de emailuri.  

 

Treaba ta e să fii prezent acolo până când sunt pregătiți să devină clienți. Nu să-i spamezi cu aceleași emailuri până se dezabonează. 

 

Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici: 

 

https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta  

 

Elena Petriuc 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *