Este cineva pe fitness, la care probabil m-am abonat acum mult timp. Și de când m-am abonat până luna asta a rupt comunicarea de pe email.
Știi cum se spune: new year, new me, new opportunities. Așa că probabil au reluat comunicarea, ca să aibă un început de an în forță.
Și modul în care au început… e memorabil. Dar nu în sensul bun.
În ultimele 15 zile, am primit de 3-4 ori aceleași emailuri. Fără absolut nimic schimbat. În aceeași ordine.
Asta îmi spune că adresa mea de email a fost introdusă într-o automatizare.
Și este o șmecherie pe care o poți face la automatizări:
Dacă cineva ajunge la capătul automatizării și nu a cumpărat, îl pui să reia automatizarea de câte ori vrei tu.
Practic dacă omul nu cumpără în 3 luni, timp de 3 luni primește exact aceleași emailuri până se dezabonează sau cumpără.
Am mai văzut tactica asta. Personal o consider una dintre cele mai leneșe metode de a face email marketing.
Plus că ignoră unul dintre motivele pentru care emailul e un canal bun pentru afaceri: te ajută să construiești o comunitate, să ai o relație cu cei care te urmăresc și să comunici lucruri relevante cu ei.
Prinde bine să repeți anumite mesaje, ca să rămână în mintea oamenilor. Însă e o graniță între a repeta intenționat niște mesaje și a fi leneș, trimițând fix aceleași emailuri unul după altul.
Nu spune nimeni că trebuie să-ți storci creierii să reinventezi roata cu fiecare email.
Nu spune nimeni că trebuie să trimiți emailuri zilnice.
Nu spune nimeni că un email ar trebui să aibă 5000+ cuvinte și trebuie să vezi urme de transpirație pe tastatură cât îl scrii.
Ci poți merge pe ceva relativ simplu, o dată pe săptămână dacă timpul.
Dar măcar să fie ceva bun, nu aceleași emailuri trimise de 3-4 ori în 2 săptămâni 😅
Automatizările de emailuri sunt geniale. Și eu le fac pentru clienți.
Însă nu bag același contact prin aceeași automatizare până când cumpără sau se dezabonează.
Asta e gândire de marketer toxică.
Oamenii cumpără când sunt pregătiți, când au încredere în tine și te plac. Nu când se termină flow-ul de emailuri.
Treaba ta e să fii prezent acolo până când sunt pregătiți să devină clienți. Nu să-i spamezi cu aceleași emailuri până se dezabonează.
Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici:
https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta
Elena Petriuc