A spus că recomandările nu sunt de ajuns…

În primul meu an de freelancing, m-am tot lovit de informații din aria asta: 

 

”Trebuie să te promovezi online ca să ai clienți.” 

 

”Ai nevoie de un profil activ ca să atragi clienți.” 

 

”Profilul tău de social media e cartea ta de vizită ca freelancer.” 

 

”Fii activ pe grupuri ca să te vadă lumea.” 

 

Cu siguranță și tu ai dat de asta. 

 

Pentru unele persoane poate funcționează. Le place să fie activi online. Să comunice prin grupuri.  

 

Personal, mie îmi iese inima din piept și dă 3 ture de glob pământesc când știu că trebuie să vorbesc/scriu online, în special cu persoane pe care nu le cunosc. 

 

Și nu prea folosesc social media.  

 

Așa că am preferat să merg pe recomandări încă de atunci. Majoritatea clienților cu care am lucrat și lucrez au venit din recomandări. 

 

La un moment dat, un marketer cu care vorbeam mi-a spus: ”recomandările nu sunt de ajuns să trăiești din copy.” 

 

Recunosc că m-a speriat asta. M-a lăsat cu moralul la pământ și am început să mă întreb cât de sustenabil e ceea ce fac.  

 

M-a făcut să mă gândesc cât de smart e decizia mea să fiu freelancer. 

 

Fast-forward în 2024, așa arată mesajele primite săptămâna asta, luni și marți: 

 

Client cu care lucrez de 1 an și jumătate: 

 

”Am pe cineva care vrea ads cu noi, dar și parte de email. Intri cu mine în call să vedem dacă o poți ajuta?” 

 

”Hai să facem un pachet de servicii pe care să-l vindem împreună, special pentru cei din cursul X” 

 


Marketer cu care lucrez: 

 

”[16:08, 2/19/2024] Sapt asta as vrea sa vorbim si de siteul meu sa il facem (si mai lucram pe parcurs) ca tot aman partea asta de imagine si prezentare servicii de mai mult timp… si as vrea macar cu un one pager facut calumea sa incepem, si mai adaugam pe parcurs 

 

[16:08, 2/19/2024] Crezi ca ai timp sapt asta ? 

 

[16:08, 2/19/2024] Oricum tot impreuna facem proiectele ce vin 😂” 

 


Antreprenor venit din recomandare:  

 

”As vrea sa colaboram pe 1-2 funnel-uri, pe care le putem pregăti din timp, si sa vedem daca reusim sa obținem rezultate faine impreuna. Da-mi un semn cand poti.” 

 


Alt antreprenor:

 

”Detin o editura de carte non-fictiune, iar urmatorul titlu pe care il vom lansa este despre investitii financiare. 

 

Caut un copywriter pentru a-mi scrie o scrisoare de vanzare pentru aceasta carte. 

 

Oare te intereseaza un asemenea proiect ca sa stiu daca inaintam discutiile?” 

 


Nu zic că așa sunt toate săptămânile. Dacă ar fi așa, m-aș gândi serios să mai iau un copywriter cu care să lucrez. 

 

Însă mesajele astea mi-au confirmat că se poate și fără să fii cel mai activ și prezent copywriter online. 

 

Bineînțeles că în primul an de freelancing nu primeam așa des mesaje de genul.  

 

Atunci încercam să iau clienți pe care să practic, să capăt experiență. Și mi-am dat silința ca lucrurile să iasă bine, cu nivelul de cunoștințe pe care le aveam atunci. 

 

Iar acum se văd rezultatele. 

 

Clienții cu care lucrez și colaborările legate îmi aduc în continuare clienți, fără să fiu nevoită să fiu cea mai activă persoană pe social media.  

 

Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici: 

 

https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta  

 

Elena Petriuc 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *