Costul unei greșeli

”Dă-mi o idee de email,” îi spun lui Constantin, uitându-mă la documentul alb, fără niciun cuvânt scris. 

 

După mai multe încercări de idei pe care le resping, renunță la a mă ajuta și îmi povestește: 

 

”L-am bătut la șah pe X weekendul ăsta.” 

 

X e un prieten de care știu că e pasionat de șah și destul de bun la asta. Constantin mai joacă de plăcere șah, dar nu pot spune că știe foarte multe despre joc. 

 

”Cum de l-ai bătut la șah? Joacă de mai mult timp decât tine.” 

 

”Când joc cu el, aștept să facă o greșeală și să profit de asta. Când văd că mută ceva prost, încep să atac,” îmi explică. 

 

Imediat după ce-mi spune asta, mă întorc la documentul meu și încep să scriu. Mi-a dat o idee bună de email, fără să vrea :)) 

 

Imaginează-ți că, așa cum face Constantin într-un joc de șah, fac și alți copywriteri sau alte branduri online. 

 

Așteaptă ca tu să faci o greșeală și să profite de asta.  

 

Când calci strâmb și îți superi audiența, competiția ta e pregătită să intervină. 

 

Îți dau și un exemplu concret: 

 

În 2022 mi-am schimbat banca la care aveam cont. Bancă la care am fost clientă de vreo 10 ani.  

 

De ce am plecat? Pentru că mi-au anulat cardul, din motiv că expira într-o lună și voiau să-mi trimită altul în timp util. 

 

Drăguț din partea lor că voiau să facă asta și să mă scutească de un drum la sediu. Nu foarte drăguț că nu m-au anunțat în niciun fel 😅

 

Am aflat că mi-a fost anulat după ce am cutreierat două ore Iașiul, încercând să scot bani de pe card. 

 

Am fost la bancomatul de lângă mine. Mi-a dat eroare.  

 

Am fost la următorul bancomat dintr-un cartier relativ aproape. Nu mergea bancomatul. 

 

Am fost în centrul orașului la bancomat. Nici ăla nu mergea. 

 

Și apoi merg într-un sediu mai mare de-al lor, unde știu că sunt minim 4 bancomate (guess what, mergea doar 1 și era rând de așteptare). 

 

Când încerc al doilea bancomat, mi-a dat eroare iar și mi-am dat seama că e de la cardul meu.  

 

Era și vineri seară, trecut de programul de lucru. Și aveam nevoie de cash. 

 

Atunci am făcut research să caut altă bancă la care să-mi deschid cont. Și luni dimineață mi-am schimbat banca.  

 

Lejer puteau preveni asta cu un simplu mesaj sau email, în care anunțau că-mi anulează cardul, ca să-mi trimită unul nou. 

 

Au făcut o greșeală, de care banca la care m-am mutat a profitat, pentru că au avut review-uri foarte bune. Pe grupuri de educație financiară lumea îi recomanda. Și inclusiv o parte din prietenii mei au zis chestii bune despre serviciile lor.  

 

E normal să facem greșeli. Toți facem asta, chiar și cei mai buni din piață pe nișa lor.  

 

Poți încerca să compensezi pentru greșeală, ca să nu pierzi clientul. Îi oferi ceva gratuit, un bonus sau ce crezi tu că ar aprecia.  

 

În unele cazuri va merge, în altele competiția va profita pe seama greșelii tale. 

 

Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici: 

 

https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta  

 

Elena Petriuc 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *