Aseară m-am uitat la A Christmas Carol (din 1999), film ce m-a făcut să înțeleg din start cât de zgârcit este Scrooge, personajul principal.
Asta fără să o zică el sau alte personaje în mod direct.
Încă din primele 15 minute, este o scenă în care secretarul îi spune:
”Mă întrebam dacă, după șapte ani, ați dori să ștergem de afară numele domnului Marley de pe firmă.”
”Nu, timpul îl va șterge fără niciun cost pentru noi,” răspunde Scrooge.
Două replici simple, dar care îți arată rapid cu ce fel de persoană ai de-a face.
De asta show, not tell e un principiu foarte util și mult mai credibil cam în orice interacțiune, fie ea în viața personală, sau când interacționezi cu potențiali clienți.
E mai credibil să arăți niște texte scrise de tine ca să dovedești că poți scrie decent, decât să spui că ești un copywriter bun.
E mai credibil să arăți niște campanii reușite pe care ai lucrat, decât să zici că poți aduce nu știu ce rezultate clienților.
E mai credibil să arăți niște testimoniale/studii de caz, sau că ai colaborări de lungă durată, decât să spui că afacerile au fost mulțumite după ce au lucrat cu tine.
În plus, cu show, not tell, în loc să zici tu ceva despre tine, ajuți omul să ajungă la concluzia dorită pe cont propriu.
Dacă ai nevoie de ajutor sub formă de consultanță pe partea de copy sau sugestii de îmbunătățit o pagină de vânzare, mă găsești aici:
https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta
Elena Petriuc