Ieri am avut un call cu un antreprenor, ca să-mi explice mai multe despre proiectul său.
După ce a menționat în detaliu cu ce se ocupă și ce clienți au mai cumpărat până acum, discuția a ajuns la competitori.
”Nu avem, suntem unici pe piață momentan,” a răspuns aproape instant. ”Nimeni nu oferă acest serviciu, deși este mare cererea.”
”Prin competitori mă refer și la alte afaceri ce oferă servicii alternative,” i-am explicat. ”De exemplu, dacă ai un cinema, Netflix e un competitor, deși diferă mult experiența.”
Dacă ai considera drept competitori doar pe cei care oferă aceleași servicii ca tine, ai neglija multe alte opțiuni pe care le vede avatarul prin piață și le poate alege în locul tău.
E ca și cum un restaurant asiatic ar neglija alt local cu mâncare, doar pentru că meniul e diferit.
Sau cine oferă servicii de kinetoterapie îi ignoră pe cei ce se ocupă cu masajul.
Sunt servicii diferite, dar rezolvă aceeași nevoie prin altă modalitate.
Deci da, chiar dacă tu ești singurul care oferă un anumit lucru, tot ai competitori axați pe soluții alternative.
Și e bine să-i cunoști și pe ei, fie ca să prezinți oferta ta ca pe o alternativă cu X avantaje față de restul.
Sau ca să legi parteneriate cu ei.
De exemplu, anul trecut am lucrat cu o clientă din nișa medicală, care își promova serviciile prin parteneriate cu kinetoterapeuți și antrenori de fitness.
Am pregătit niște materiale pe care să le distribuie prin centrele lor, iar pliantele au adus câțiva clienți în plus din afara promovării online.
Asta e ceva ce poți testa și tu ca freelancer, cu serviciile tale.
Poți vedea drept competitori alte persoane din marketing, ca să te poți diferenția de ei. Iar, în unele situații, poți lega niște parteneriate utile de ambele părți.
Dacă ai nevoie de ajutor sub formă de consultanță pe partea de copy sau sugestii de îmbunătățit o pagină de vânzare, mă găsești aici:
https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta
Elena Petriuc