Încă din 1903 a știut ceva ce antreprenorii neglijează acum

Ascultam zilele astea biografia lui Milton Hershey, scrisă de Michael D’Antonio.  

 

Pe lângă brandul de ciocolată foarte popular în America, omul a construit un oraș și o comunitate întreagă, foarte devotată afacerii sale.  

 

Mai degrabă se axa pe cele două în marketing, ca să invite persoanele în vizită și să încerce produsele, decât să promoveze ciocolata în sine. 

 

Dar pe lângă ce a construit, mi-a plăcut mult cum își vedea el produsele și motivul pentru care a început businessul. 

 

În carte spunea că Hershey n-a devenit antreprenor urmând bunele practici ale altora. 

 

Ci era foarte determinat să scoată pe piață o ciocolată mult mai bună decât a competitorilor săi. Iar când va reuși să facă asta, publicul o va aprecia, o va cumpăra și o va recomanda. 

 

Poate ăsta a fost unul dintre motivele pentru care, deși mulți au încercat să-i imite produsele și ideile, n-au reușit. Și s-au retras de pe piață. 

 

La fel cum încă se întâmplă și astăzi. 

 

Am lucrat cu afaceri care… practic nu veneau cu nimic special la produsele lor.  

 

Erau exact la fel ca orice alte opțiuni din piață. Iar antreprenorii nici nu încercau să îmbunătățească ce oferă. 

 

Fie comandau aceleași produse ca restul, iar bătălia se dădea la preț. 

 

Fie lansau un curs foarte similar cu alți competitori mai mari, dar nu veneau neapărat cu ceva nou sau diferit.  

 

Și în câțiva ani renunțau.  

 

Inclusiv tu ca freelancer ar trebui să vii cu ceva diferit față de alții din piață, ca să le dai niște motive în plus clienților să te aleagă pe tine. Sau să te plătească mai mult decât pe alții.

 

Aici ține de tine să-ți dai seama ce anume.

 

Tu-ți cunoști serviciile, abilitățile și punctele forte – plusează pe ele când încerci să iei alte proiecte și îți prezinți prețurile.

 

Poate să știi să te diferențiezi e o informație basic, pe care o auzi des. Hershey făcea asta din 1903, când și-a creat afacerea. 

 

Dar una e să o știi, alta e chiar să o aplici. 

 

Dacă ai nevoie de ajutor sub formă de consultanță pe partea de copy sau sugestii de îmbunătățit o pagină de vânzare, mă găsești aici: 

 

https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta  

 

Elena Petriuc 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *