Cum să ”repari” un material prea stufos de parcurs

Eram într-un call cu managerul de vânzări al unui client, ca să vorbim mai multe despre viitoarea lansare. 

 

Și, înainte să intre clientul, managerul mi-a spus: 

 

”M-am auzit cu un consultant de business ca să ne dea un feedback pe ce am făcut până acum. I-am trimis ghidul gratuit pe care l-am tot promovat și a zis că n-a mai văzut demult un material cu atât de multe informații utile și valoroase. E mai bine explicat decât o carte de business.” 

 

Stăteam în fața laptopului și încercam să-mi mențin o față de poker face, fiindcă în realitate… 

 

NU eram de acord! 

 

Da, ghidul acela avea multe elemente de bază explicate ok – ăsta era și scopul din spate: să ofere un punct de plecare celor interesați. 

 

Da, avea vreo 120 de pagini pline de informații. 

 

Da, unele concepte erau explicate bine, astfel încât cam oricine să le poată înțelege. 

 

DAR… era mult prea multă informație dată deodată.  

 

Și avatarului, o persoană ocupată, cu foarte puțin timp liber, i-ar fi greu să dedice vreo 4 ore doar să treacă prin el.  

 

Mai ales că e vorba de un material gratuit, pe care oamenii cu ușurință îl descarcă și pot uita de el involuntar. Angajamentul e mic, iar efortul cerut în schimb e cam mare. 

 

Ca să previn asta, primele emailuri pe care le primeau, după ce descărcau ghidul, reluau informațiile de bază.  

 

Ca o recapitulare. 

 

Le-am explicat din alt unghi, dar ideile au rămas exact aceleași.  

 

Astfel, contentul e interesant și pentru cei ce nu au citit ghidul, dar și pentru cei ce l-au parcurs din scoarță în scoarță. 

 

Așa mă asigur că, dacă tot urmează să vorbim cu acei oameni și să facem o lansare, să aibă măcar informațiile de bază despre care vom discuta. 

 

Asta e o metodă bună prin care și tu poți face același lucru, dacă te lovești de aceeași situație. 

 

Dacă ai un client ce a creat un material… mai stufos, pe care vrea să îl dea gratuit, asigură-te că informațiile cheie de acolo ajung la oameni și sub o formă mai ușor de digerat, poate sub formă de email. 

 

Una e să citești zilnic câte 500 de cuvinte. 

 

Alta e să citești dintr-o bucată un material de 17,366 cuvinte. 

 

Dacă ai nevoie de ajutor sub formă de consultanță pe partea de copy sau sugestii de îmbunătățit o pagină de vânzare, mă găsești aici: 

 

https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta  

 

Elena Petriuc 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *