M-am uitat aseară la 21 Jump Street, o comedie mișto cu 2 polițiști care au mers sub acoperire într-un liceu, ca să oprească un trafic de droguri.
Spre finalul filmului, când cei doi își dezvăluie identitatea, un dealer din liceu, prieten bun cu unul dintre polițiști, trăiește ”cea mai mare trădare” la vestea asta:
”Ești polițist?! M-ai mințit!”
”Scuze, man,” vine răspunsul polițistului.
”Dar ne-ai cumpărat Taco Bell…”
Well, poate acel dealer ar face bine să nu mai acorde încredere oamenilor doar pentru că îi flutură o pungă de Taco Bell (sau orice altceva) în față.
Poate ar fi bine să facă puțin mai mult research înainte, ca să descopere mai multe despre persoana respectivă. Dacă chiar e ceea ce afirmă.
Sau dacă chiar e în beneficiul său să accepte punga de Taco Bell.
La fel se întâmplă și când vine spre tine un client cu o propunere ca să lucrați împreună.
E o senzație faină. Îți dă un boost de încredere că au ajuns oamenii să te caute, în loc să-i mai cauți tu.
Dar, in the hype of the moment, ajută să te retragi puțin. Nu sări la ”punga de Taco Bell” înainte să o analizezi la rece.
Fă puțin research despre afacere.
Analizează concret ce are nevoie și dacă ai timp/vrei/poți să te ocupi de asta.
Interacționează puțin cu persoana, ca să vezi dacă vă potriviți ca temperament.
Gândește-te dacă chiar ar fi o decizie smart pentru tine acum, sau te-ai aglomera prea mult.
Așa te asiguri că nu te bagi în ceva mai mult decât poți duce.
Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici:
https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta
Elena Petriuc