Efectul de lună roșie în freelancing

Dacă săptămâna trecută am venit cu minciuni patologice de scarcity, hai să-ți dau un exemplu de moduri mai ok de a face asta: 

 

Cu excepția serilor înnorate, vedem luna aproape tot timpul. Dar puține persoane chiar se opresc să se uite la ea conștient. Știi că e acolo și atât.  

 

Apoi ai luna roșie. Și comportamentul se schimbă. 

 

Lumea numără zilele până la eclipsă. 

 

Se formează grupulețe de oameni, care se adună să o privească. 

 

Fotografii își iau baterii de rezervă și carduri de memorie ca să fie pregătiți de poze. 

 

N-ai cum să intri pe social media, fără să-ți apară măcar o poză cu luna roșie.  

 

Asta pentru că e ceva rar. O vezi doar când e eclipsă, spre deosebire de luna obișnuită la care ai acces aproape zilnic.  

 

Ăsta e un fel de scarcity fondat. 

 

Și afacerile folosesc lucruri similare cu conceptul de lună roșie. 

 

Au produse pe care le vând ocazional. Bonusuri pe care le oferă mai rar. Oferte valabile într-o singură perioadă a anului. 

 

De exemplu, pumpkin spice latte-ul îl găsești de obicei toamna.  

 

Personal nu știu cafenele care să-l aibă în meniu tot anul, doar din octombrie îl introduc. 

 

Vinul fiert îl găsești de obicei iarna. 

 

Sau ornamentele de Crăciun – le găsești în noiembrie/decembrie. 

 

Și când vine momentul lor, dai din coate să-ți faci loc și să cumperi :))  

 

Astfel de limitări pot ajuta foarte mult în promovare. 

 

(mi-e greu să cred că la 40 de grade ar cumpăra cineva un pumpkin spice latte cald sau un vin fiert) 

 

Iar ca freelancer lejer poți folosi elemente de scarcity ca astea. 

 

De exemplu, dacă ești singur, ai un număr limitat de clienți cu care poți/vrei să lucrezi. 

 

Mai ales dacă ai clienți cu muncă recurentă, când se eliberează un loc și mai poți lua un client, poți crea un efect similar cu luna roșie. 

 

Și poți face genul ăsta de scarcity, fără să mergi pe afirmații false ca aici. 

 

Ai un client la care vrei să-i sugerezi ceva element de scarcity?  

 

Poți să-i propui să dea un bonus ce nu se poate accesa prin alte moduri. Sau să creați o ofertă nouă, pe care n-a mai făcut-o până acum și care va fi valabilă o perioadă limitată. 

 

Citisem despre un cabinet dentar din Australia care accepta clienți doar din recomandări. Dacă voiai să vii acolo, un client actual trebuia să te recomande. La ei a funcționat, i-a ajutat să facă mai mult profit cu mult mai puțină muncă decât înainte. 

 

Metode ok de scarcity ca cele de mai sus există. Și pot funcționa fără să-ți pătezi credibilitatea. 

 

Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici: 

 

https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta  

 

Elena Petriuc 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *