Puțină sinceritate despre storytelling

Acum un an, m-am abonat la un copywriter găsit pe FB. Mi-a atras atenția când am văzut că promovează storytellingul.  

 

Doar că abia când am ajuns în listă am văzut că merge pe o abordare cu care nu rezonez. 

 

În sensul că promovează storytellingul ca soluția la toate problemele în lume.  

 

Ieri am primit un email de la persoana respectivă, în care mergea pe niște afirmații foarte… îndrăznețe. Ca să nu zic exagerate. 

 

Pe scurt, spunea că, înainte a crezut că dacă știi cum să combini copywriting cu puterea poveștilor personale, poți avea vânzări de până la x10 mai mari. 

 

Deja când am citit asta, m-a lovit un imbold să abandonez emailul. Însă continuarea mi-a atras atenția. 

 

”dar am GREȘIT…(mai e nevoie de ceva)” 

 

În mintea mea, am răsuflat ușurată. Huh, o să fie genul ăla de email despre lucruri pe care le crezi la început, iar după ce capeți experiență îți dai seama că nu e chiar așa.  

 

Dar nu. În final spune că mai ai nevoie de claritate.  

 

Da… claritatea în mesaj și scopul lui sunt importante. Nu zic nu.  

 

Dar am dubii că asta îți crește vânzările de 10 ori 😅  

 

Look, nu neg că persoana are rezultatele pe care spune că le are. Poate a ajuns la rezultatele respective. 

 

Dar nu datorită storytellingului. 

 

Și asta îți spune un copywriter, care face storytelling pe majoritatea proiectelor în care lucrează. 

 

Poți să scrii emailuri pe povești personale, stând în cap și făcând un ritual de invocare a skill-urilor de copy de la toți copywriterii din lume…  

 

Dar dacă nu ai lucrurile astea bifate, rezultatele nu se schimbă: 

 

1. Ai o comunitate și/sau o listă de emails cât de cât engaged. 

 

Dacă nu ai mai interacționat cu lista/comunitatea ta de luni bune, iar singurele interacțiuni au fost ca să vinzi ceva direct, poți să trimiți tu emailuri pe storytelling. Însă șansele să se schimbe ceva sunt mici.  

 

2. Ai un plan/o strategie în spate. 

 

Cunosc proiecte care, la nivel de copy, nu erau wow. Și totuși au avut niște rezultate faine.  

 

În același timp, cunosc proiecte cu copy wow și rezultate varză. 

 

Totodată, cunosc proiecte la care, dacă folosești același email puțin adaptat, rezultatele pot fi extrem de diferite.  

 

Asta pentru că planul din spate și comunitatea pot face o diferență mai mare decât copy-ul.  

 

3. Ai o ofertă bună. 

 

Dacă ai o ofertă foarte bună și oamenii vor ce vinzi tu, nici n-ai nevoie de storytelling. Mai ales dacă oferta are deadline scurt. 

 

4. Ai elemente de credibilitate. 

 

Testimoniale, studii de caz, ceva remarcabil în domeniu.  

 

În cazul proiectelor care bifează astea, da – niște abordări noi în copy pot aduce o diferență.  

 

Personal am lucrat pe un proiect cu rezultate foarte faine și care bifa lucrurile de mai sus. Iar majoritatea materialelor au fost pe storytelling.  

 

Însă pe acel proiect nu m-am ocupat doar de copy. Ci împreună cu clientul și echipa am construit tot ce implică o lansare. De la plan, la structura webinarului clientului, pitch-ul echipei de vânzări, copy și setup.  

 

Aș fi ipocrită să spun că doar storytellingul/copy-ul a adus rezultatele alea. 

 

Dacă nu ai lucrurile de mai sus bifate, poți să scrii cel mai bun email sau cea mai wow pagină de vânzare bazată pe story personal. Rezultatele nu vor fi cu mult diferite de ce ai acum. 

 

Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici: 

 

https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta  

 

Elena Petriuc 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *