Când eram mică și părinții erau la muncă, mare parte din timp am stat cu fratele meu.
Eu aveam vreo 3-4 ani, fratele meu 12-13.
La 3 ani, aveam o plăcere dubioasă de a scoate hainele și pantofii din dulap să le plimb prin casă (se pare că nu e mare diferență dintre copii și pisici 😅)
Și fratele meu trebuia să găsească o soluție să oprească asta, ca să nu mai vină în urma mea să strângă lucrurile.
Așa că mi-a spus că în dulapurile noastre se află monștri care mănâncă copii.
Probabil oricine știe câte un lucru de parenting, își dă seama că nu e cea mai sănătoasă soluție.
Dar probabil pentru un băiat de 12 ani făcea sens în acel moment.
And it worked.
Mama nu înțelegea de ce fugeam mereu când treceam pe lângă un dulap în casă.
Dar a observat că nu mai găsește haine aruncate și pantofi pierduți prin camere diferite.
A fost o soluție temporară bună. A rezolvat problema.
Doar că acea soluție a dus la altă problemă, pe care trebuia să o rezolve mama.
Și să-mi explice câțiva ani mai târziu că nu există monștri în dulap și sunt în siguranță dacă îmi iau haine singură.
Fratele meu s-a axat să rezolve o problemă cât mai repede și eficient. A mers.
Apoi, cu trecerea timpului, mama a trebuit să intervină să rezolve altă problemă apărută de la soluția fratelui meu.
Ceva similar se întâmplă și în email marketing.
Prima dată când promovezi un curs/produs/serviciu, te axezi să rezolvi cât mai repede și eficient principala problemă: să atragi vânzări și clienți.
Ăsta e focusul tău principal. Să găsești unghiurile care merg cel mai bine și să câștigi primele vânzări.
Doar că, atunci când te axezi pe principala problemă, apare alta care necesită atenția ta după ce faci lucrurile să meargă.
Comunicarea cu clienții actuali, ca să te asiguri că sunt mulțumiți de ce au primit. Și vor mai cumpăra în viitor de la tine.
Sau dacă e vorba de ceva tip abonament, continuă să reînnoiască în fiecare lună.
Asta e ceva ce urmează să fac la un client luna asta. Pentru că până acum, ne-am axat mai mult pe client aquisition.
Am testat mai multe lucruri. Am văzut ce direcții sunt bune și care nu.
Iar vânzările intră acum constant.
După ce am bifat asta, next step de rezolvat este ceva special pentru clienții actuali, pentru a păstra o comunicare personalizată pentru ei.
Așa îi răsplătim cu content exclusiv, dar menținem și legătura să ne asigurăm că sunt mulțumiți. Iar în viitor vor mai cumpăra de la brandul respectiv.
Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici:
https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta
Elena Petriuc