Dimineața asta am primit o notificare pe email de la LinkedIn cu ceva ofertă de lucru:
Salutări Elena!
Căutăm copywriteri care să scrie texte pentru Jocuri de noroc în limba română.
Se așteaptă o cooperare pe termen lung.
Spune-mi dacă ai putea fi interesat de o astfel de ofertă?
Răspunsul scurt este nu.
Răspunsul mai detaliat?
1. Nu vreau să lucrez sau să promovez ceva ce eu personal nu aș folosi sau nu cred că aduce ceva benefic în lume, în afară de un boost de dopamină de moment.
Uite, înțeleg când ești copywriter angajat într-o agenție și nu prea te întreabă nimeni dacă vrei proiectul sau nu. Sau dacă ești de acord să promovezi acest domeniu sau mai degrabă spui pass.
Agenția are angajați de hrănit și colaboratori cărora le-a promis un venit/un număr de clienți.
Am întâlnit și excepții care refuză proiecte cu care nu rezonează, dar mai rar. În majoritatea cazurilor, agențiile nu zic nu domeniilor doar pentru că un angajat nu e de acord să-l promoveze.
Dar ca freelancer ai avantajul că poți să spui pass la lucruri cu care nu ești de acord, fără să dai explicații.
2. Situația asta mi-a amintit de un apel primit de la un fost colaborator marketer, în decembrie 2022.
Mă sunase să mă întrebe dacă pot să-i fac niște texte de reclame pentru afacerea unui prieten, pe care-l ajută în promovare.
Când l-am întrebat în ce nișă, a răspuns așa încet încât l-am rugat să repete. Era vorba de videochat.
L-am refuzat pe loc. Dar m-a pus puțin pe gânduri modul în care mi-a dat răspunsul.
Din tonul său se vedea că nu e proiectul cu care se mândrește cel mai tare.
Și acum te întreb pe tine:
Chiar vrei să lucrezi pe proiecte despre care îți e rușine să menționezi?
Eu una n-aș vrea să fiu în situația asta. And it is something to think about înainte să accepți un client dintr-o nișă pe care nu o urmărești activ.
Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici:
https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta
Elena Petriuc