”Eu nu mai înțeleg nimic… unii se plâng de caracteristica asta în review-uri negative, altora le place. Tu pe care asculți?” întreabă Constantin, după ce analizăm niște recenzii negative ale unui produs.
Și răspunsul care mie mi se pare cel mai logic e că îl asculți pe cel care vrei să-ți fie avatar.
Nu poți mulțumi pe toată lumea cu un produs.
Poți încerca, dar tot te vei trezi cu review-uri negative sau clienți nemulțumiți, deși produsul/serviciul tău e ok.
Acum depinde de tine ce faci cu ele.
Poți să le accepți așa cum sunt, să încerci să mulțumești clientul dezamăgit.
Iar dacă chiar e vina ta (ai omis să menționezi în descriere ceva despre produs, ai promis ceva și nu ai livrat etc), ar cam trebui să faci ceva în legătură cu asta ca să îndrepți situația.
Sau, dacă e pe nedrept, folosește-le în promovare ca să respingi genul acela de clienți.
De exemplu, eu am cumpărat o carte datorită unui review negativ, care se plângea că sunt prea multe exemple și povești, dar prea puțină teorie.
Și a meritat din plin achiziția.
Dacă nu-l vedeam, probabil n-aș fi cumpărat-o atunci, pentru că aveam teama să nu fie doar teorie. Eu voiam lucrurile despre care se plângea cel din review.
Sau, să spunem că ai un client care nu e mulțumit de cum lucrezi tu pe copy din diverse motive nefondate:
1. Nu i-ai livrat 5 emailuri rapid, acum, pe loc, anunțate cu o zi înainte de Ajunul Crăciunului
2. N-ai băgat 100 de idei și unghiuri într-un text de 500 de cuvinte
3. N-ai vrut să faci funnelul pentru că strategia scârțâie și nu ești de acord cu ea
4. N-ai vrut să scrii mesaje de Whapp/Mess pentru client că mno, nu era în planul tarifar la serviciile oferite
5. Nu ești de acord să-ți sfârtece clientul textul, fără măcar să se sfătuiască cu tine înainte să facă modificările
Genul ăsta de review-uri negative și plângeri ar fi numai bune de materiale ca să respingi astfel de clienți.
Știu că nu e comod să vezi că ai un client nemulțumit.
Dar după ce te calmezi, îți revii, treci peste șocul de moment, gândește-te dacă chiar ți-a plăcut să lucrezi cu astfel de client.
Are motive fondate să se plângă? Mai vrei să treci prin aceeași experiență cu clienți similari?
În funcție de răspuns, vezi care dintre cele 2 variante de mai sus le vei aplica.
Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici:
https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta
Elena Petriuc