Când ai undă verde să ignori sfaturile clientului

Pe la începutul anului ascultasem o carte despre branding scrisă de Dan Kennedy.  

 

Și dădea ca exemplu o poveste faină cu un antreprenor al unei săli de fitness și un client, care a venit la el mai morocănos că nu-i plăcea marketingul afacerii. 

 

Așa că clientul i-a dat sfaturi despre ce poate să schimbe, ce consideră el că nu e ok și pe ce ar trebui să se axeze în promovare.  

 

Iar antreprenorul l-a oprit la un moment dat și l-a întrebat: 

 

”Dacă brandingul e atât de prost precum spui, de ce vii la sala noastră de cinci ani?” 

 

La care clientul a tăcut și n-a mai spus nimic. 

 

Dacă antreprenorul ar fi mers pe zicala ”clientul nostru, stăpânul nostru”, probabil ar fi modificat ceva ce s-a dovedit că funcționează în timp.  

 

În schimb, a preferat să analizeze comportamentul în locul cuvintelor. Dacă vine de 5 ani la o sală, înseamnă că face ceva bine acolo.  

 

Nu zic acum că trebuie să ignori tot ce spun clienții tăi.  

 

Ci mai degrabă să știi să filtrezi ce ar fi util de ascultat și ce ar trebui să nu bagi în seamă. 

 

De exemplu, dacă acel client s-ar fi plâns că miroase a canalizare în sală, sau ventilația e proastă și săptămâna trecută a leșinat cineva pe un aparat, aia e ceva ce trebuie schimbat. 

 

Sau în cazul copywritingului: 

 

Dacă clientul se plânge că nu ai nu știu ce profil pe social media cu nush câte mii de followers, iar asta îți afectează credibilitatea, e ceva ce poți ignora. 

 

Se plânge că n-ai respectat nimic din cele discutate, iar textul nu se potrivește cu ce își dorea? Well, ăsta e un feedback de luat în calcul. Și ar trebui să faci ceva să îndrepți situația. 

 

Sau dacă clientul se plânge că nu ești disponibil după ora 9 seara, din nou, e ceva la care poți spune pass. Nu faci gardă ca la medicină ca să fii disponibil 24 de ore. 

 

Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici: 

 

https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta  

 

Elena Petriuc 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *