Going back to 2021, începuturi în copywriting
”Eu habar n-am ce preț să cer pe scrisoarea asta,” îi spun lui Constantin, uitându-mă la prima pagină de vânzare scrisă. ”Tu cât ai cere?”
”Hai că-ți dau un document cu prețuri orientative, pe care o am de la X,” se oferă.
Și el e freelancer, mai scrie texte când și când, așa că accept propunerea lui. Orice e mai bine decât nimic :))
Îmi trimite un document cu prețuri pentru texte, primit de la cineva din piață. Scanez pagina, căutând cât să cer pe un sales letter.
”400 lei?!” îl întreb, încruntându-mă la ecran și sperând că e greșită valuta. ”Man, am muncit atât pentru nici o sută de euro?”
”Mna… e și prima ta pagină de vânzare. Dar dacă așa sunt prețurile…”
”Ok, și X chiar trăia cu banii ăștia din copy?”
”Nu, de asta s-a băgat și pe strategie, FB ads și email marketing. Copy face mai rar,” îmi explică Constantin.
”Bine… Pune 400,” mă resemnez, gândindu-mă că ritmul ăsta n-ajung nici la minimum pe economie din copy. Apăi să trăiesc din asta.
Fast forward în 27 februarie 2024
”Ai cerut atâta pe un sales page,” spune Constantin, cât îmi face contractul pentru un client. ”Și clientul a acceptat, fără să spună nimic.”
”Da, chiar s-a oferit să plătească extra pentru un lucru, dar îl ofer ca bonus,” îl anunț, așteptând să-mi completeze contractul ca să-l dau mai departe.
Brusc îmi vine în minte primul meu sales page scris în 2021 și încep să râd. ”Mai știi că pe primul meu sales page am cerut 400 lei? Mamă, ce nervoasă eram că muncisem așa mult pentru suma asta. Puteam lejer să cer mai mult.”
Moral of the story:
Nu accepta sfaturi de pricing pe copywriting de la cineva care:
1. Nu trăiește din domeniul tău.
2. Nu știe cu ce se mănâncă domeniul tău.
Poate pentru ei sunt doar niște texte. Bagi niște cuvinte pe foaie și PAM a ieșit textul.
Well… nu-i chiar așa 😅
Să ajungi la rezultatul final e nevoie de ceva muncă.
Inclusiv pe grupuri mai vedeam sugestii de prețuri, care instant îmi spuneau că persoana aia nu lucrează în copy. Intram să verific profilul de curiozitate și fie era angajat în alt domeniu, fie nu avea treabă cu copy-ul.
Cineva din domeniu chiar te poate ajuta la partea de prețuri. Dar cineva din afara lui nu înțelege ce faci tu în spate și poți ajunge să ceri mult mai puțin decât ar merita textele tale.
Deci ai grijă de la cine iei sfaturi pe partea asta.
Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici:
https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta
Elena Petriuc