”Nu ne vin clienți noi și am stagnat”

Săptămâna asta am avut un apel cu un client, care vrea să-l ajut pe un funnel de webinar.  

 

În call am aflat care-i problema principală: le e greu să atragă clienți noi. Majoritatea clienților sunt recurenți, cunosc autorul și acum afacerea vrea să crească. 

 

”Vrem să vindem un produs mai ieftin, poate așa va merge mai bine. Ca ulterior să facem upsell la cei care se încadrează la programul principal,” îmi explică clientul strategia pe care vrea să o testeze. 

 

”De acord. Dacă sunt mulțumiți de un produs mai affordable, va fi mai simplu să le vinzi ulterior altceva de care au nevoie,” îi confirm. Mai ales că din ce am aflat de la client, produsul e live și implică o zi întreagă cu autorul, lucrând împreună. 

 

Luând în calcul că au mai făcut webinarii, i-am cerut să-mi arate planul de comunicare de la promovare, până în ziua webinarului. Atunci am observat o chestie. 

 

”Deci, oamenii care se înscriu în prima săptămână de promovare a webinarului, în special cei la primul contact cu voi, nu mai primesc nimic până atunci?” 

 

”Nu, cu o zi înainte trimitem un reminder simplu,” spune clientul. 

 

”Ai spus că oamenii nou veniți în comunitate nu cumpără. E de înțeles, pentru că nu ai avut cine știe ce interacțiuni cu ei. Poate chiar uită și la ce s-au înscris dacă trece atâta timp. Hai să facem o secvență și pentru ei cu content,” îi propun și îi explic și cum putem să o facem tehnic în softul lui de email. 

 

Perioada aia între înscriere la webinar și webinarul propriu zis e o ocazie bună să păstrezi comunicarea cu oamenii noi.  

 

Tratează înscrierea aceea așa cum tratezi orice persoană nouă în lista ta: vrei să te cunoască.  

 

Vrei să-și dea seama dacă te plac și dacă li se pare util ce le oferi. Nu cunoști un business în 10 zile, dar e ocazie bună pentru niște prime interacțiuni și să-i dai niște materiale faine.  

 

Nici nu trebuie făcute de la zero.  

 

Poți să te uiți în soft la ce emailuri au mers cel mai bine și faci o secvență separată cu ele, puțin modificate să se adapteze contextului.  

 

Iar dacă webinarul chiar e bine făcut și nu e doar pitch, ai șanse mai mari ca oamenii respectivi să cumpere ceva de la tine. 

 

Dacă lași acele zile fără nimic (asta înseamnă undeva la 10-14 zile fără nicio comunicare), de cele mai multe ori oamenii uită și la ce s-au înscris. Mai ales dacă nu e nimic ce arde, sau doar s-a înscris de curiozitate. Uită cum te cheamă, pentru că nu au motive să te țină minte. Uită ce faci și cu ce te ocupi. 

 

Clientul a fost de acord să încercăm asta. Acum să vedem cum va merge 😀 

 

Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici: 

 

https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta  

 

Elena Petriuc 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *