În vara dinainte să încep facultatea m-am angajat o lună să strâng bani pentru un espressor.
Aveam deja un prieten angajat. Trebuia să vândă servicii de internet din ușă în ușă și mi-a propus să încerc acolo, pentru că luau oameni fără experiență.
Și acum îmi amintesc interviul de angajare. Managerul a luat un pix de pe masă și mi l-a întins.
”Vinde-mi pixul ăsta.”
(da, ca în The Wolf of Wall Street, doar că eu nu văzusem filmul atunci 😅)
Așa că am luat pixul și am început să zic beneficiile oferite. Scrie cumva, e ușor, arată mișto etc.
Și managerul a făcut exact ca în film, m-a pus să scriu pe o foaie și apoi a încercat să-mi vândă.
”Trebuie să creezi nevoia de internet, așa cum am făcut cu pixul,” mi-a zis el.
Personal, pe atunci n-am înțeles cum aș putea face asta concret cu internetul.
N-ar fi fost prea legal să tai cablul oamenilor și apoi să le bat la ușă să-i întreb dacă au nevoie de serviciile mele :))
Nici să iau o cutie cu șoareci, să le dau drumul prin cartier, apoi să ung cablurile cu brânză ca să le roadă.
Așa că frumoasa lecție a rămas uitată până anul ăsta, când am văzut filmul.
Astăzi… n-aș mai lucra în domeniul respectiv.
Dar nici nu m-aș baza pe șmecheria cu pixul ca ”să creez nevoia”, pentru că nu e prea practică în marketing online.
Nevoia ar trebui să fie acolo dacă ai făcut suficient research să creezi ceva ce oamenii vor să folosească. Și ai găsit publicul potrivit.
Doar că trebuie să-l faci conștient de nevoie (dacă nu e deja) și de problemele sale.
Apoi îi arăți de ce produsul tău e mai bun ca altele și cât de simplu e de folosit.
Dacă ai nevoie de ajutor sub formă de consultanță pe partea de copy sau sugestii de îmbunătățit o pagină de vânzare, mă găsești aici:
https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta
Elena Petriuc