Prețul comodității

Dacă ieri am vorbit de motivul pentru care oamenii cumpără anumite lucruri (aka comoditate), expresia de azi completează bine topicul – aspiratorul automat.  

 

Așa că am făcut un research și am aflat că de fapt primul model de aspirator automat, Electrolux Trilobite, a fost cea mai bună versiune inventată vreodată. 

 

Bună din punct de vedere funcțional. Aspectul nu era cel mai wow și limita accesul sub mobilă. 

 

Primul aspirator automat avea putere mult mai mare de aspirare.  

 

Termina de aspirat mult mai repede decât o fac modelele apărute azi.  

 

Aspira fără probleme materiale și obiecte foarte fine (nisip, cafea măcinată), sau mai voluminoase (precum cerealele de mic dejun). 

 

Și totuși de ce nu a avut succes produsul? 

 

Deși era și este o invenție pe care mulți o cumpără din comoditate, acel model de aspirator costa $1,800 în 2001, când a fost pus la vânzare (azi înseamnă $3,128.29). 

 

Prețul era justificat, pentru că era construit din piese mai scumpe. 

 

Dar poți încerca să justifici prețul cât vrei tu. Dacă omul nu-și permite să dea atâta pe un aspirator care face curat singur, nu va putea cumpăra.  

 

De la primul model și până astăzi au apărut tot mai multe aspiratoare automate. Chiar dacă nu merg la fel de bine ca Electrolux Trilobite, prețul este mult mai accesibil și mai mulți oameni își permit să cumpere.  

 

Aici chiar a fost un exemplu în care au făcut bine că au scăzut din calitatea și au ales piese mai ieftine, ca să facă un produs mai accesibil pentru public.  

 

Oricât de mult ne dorim comoditate, trebuie să iei în calcul dacă oamenii ar fi dispuși să plătească atâta pentru beneficiul ăsta. 

 

Ceva ce ai putea face și când îți stabilești prețurile pe copy.  

 

Nu zic acum să scazi prețurile și calitatea ca să iei clienți.  

 

Ci gândește-te dacă antreprenorii care respectă criteriile tale de avatar ar fi dispuși să plătească prețurile tale pentru: 

 

1. Comoditate – le salvezi timp și energie. 

 

2. Calitate – faci treabă mai bună decât ar face antreprenorul care se ocupă de copy. 

 

3. Productivitate – ce face clientul tău în 2 ore, tu poți face într-o oră. 

 

De ex: mie îmi ia de la 5 minute la max. 30 să scriu un email pentru un client (cu cât știu proiectul mai bine, cu atât timpul e mai scurt). Dar am clienți cărora le ia 1-2 ore să scrie unul, pentru că nu le place să scrie, nu știu despre ce să scrie, sau în alea 1-2 ore sunt întrerupți de vreo 5-6 ori și nu se pot concentra. 

 

Antreprenorii sunt dispuși să plătească pentru astea 3 dacă își permit și se justifică. După depinde de tine să le arăți că investiția le aduce o schimbare faină în viață și în afacere.

 

Dacă ai nevoie de ajutor pe ceva specific pe un proiect de copy la care lucrezi acum, poți aplica aici pentru consultanță personalizată:  

 

https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta   

  

Elena Petriuc   

  

P.S. Asta e ziua 43 din provocarea de 100 de zile în care scriu emailuri derivate din cuvinte și expresii random. Expresia de azi a fost: aspirator automat 

  

Dacă participi și tu în provocare și vrei să folosești ”aspirator automat” într-un text cu un insight interesant, let me know cum ți s-a părut și cum a ieșit textul.  

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *