Poți vinde pe e-mail fără comunitate pe social media?

Acum 2 zile am primit o întrebare pe email de la un abonat: 

 

O să-ți adresez o întrebare ce nu are legătură cu e-mailul. 

 

Dacă ești ok, răspunde-mi, daca nu nu e cu supărare 🙂 

 

Poți vinde doar prin e-mail dacă clientul nu are o comunitate construită pe social? 

 

Să zicem ca are o pagină de vânzare cat de cat ok, dar are doar abonați la e-mail. 

 

Poate vinde un copywriter doar așa? 

 

Mor de curiozitate să aflu răspunsul tău ;)) 

 

Hmmmm… depinde. 

 

Tehnic, dacă are o listă de abonați sănătoasă, cu oameni engaged și cu care se comunică constant, poate să facă vânzări.  

 

Dacă oferta este bună și vinde ceva de care oamenii au nevoie, poate funcționa.  

 

Ca să-ți răspund mai exact, m-ar ajuta să știu măcar în mare nișa, strategia, oferta și situația listei. 

 

În cazul optimist, cu cele enumerate mai sus bifate, nu e imposibil. 

 

O să-ți dau niște exemple mai specifice, poate te ajută să-ți dai seama pe unde se află situația ta: 

 

Client #1: 

 

Persoana respectivă avea o ”comunitate” pe social media. Dar era ca și cum nu exista.  

 

Era un grup de social media, în care singura persoană care interacționa cu postările era cea care le făcea :))  

 

Deci era ca inexistentă.  

 

Avea o listă de 2,000+ de oameni, la care abia scoteai un open rate de 10%. Era o listă cu care nu s-a interacționat decât pentru vânzări. 

 

Și din 2 campanii de promovare, cu greu au venit 2-3 vânzări cumulat. Au mers extrem de slab. 

 

Ce am încercat să fac la acel client a fost să o țin pe content timp de o lună, ca să cresc open rate-ul și să scot niște reply-uri. 

 

A funcționat. Un email chiar i-a adus o invitație într-un podcast.  

 

Planul meu era să reactivez oamenii din listă, ca peste o lună să încercăm iar o campanie. 

 

Dar mai departe nu știu să-ți spun ce s-a întâmplat. Am plecat de pe proiect din cauză că voiau să schimbe strategia spre ceva cu care nu eram de acord. 

 

Client #2: 

 

Clientul nu avea comunitate. Avea o listă construită într-o lansare, de maximum 800 de persoane (nu mai știu numărul exact).  

 

După acea lansare, n-a mai comunicat nimic cu ei undeva la 5 luni. Cel mai probabil abonații au uitat și cine era clientul respectiv. 

 

Am făcut campania pe email. A venit o singură vânzare de la un email care nu i-a plăcut clientului :))  

 

Dacă asta este situația proiectului la care te referi… sfatul meu e să încerci măcar cu o lună înainte să faci o comunicare bazată de content, să reactivezi oamenii.  

 

Client #3: 

 

Deși avea comunitate pe social media, toată campania a fost pe email. Nu s-a comunicat în altă parte de ofertă. 

 

Avea peste 40k de abonați în listă. Era una cu care clientul interacționa regulat. Oamenii erau engaged.  

 

Strategia a fost bună. Oferta și mai bună :))  

 

N-am făcut nimic altceva decât emailuri. Deși știu sigur de 27 de vânzări (produsul era între €1,000 – 1,500), au fost mai multe. N-am mai întrebat după ultimele 2-3 zile din campanie. 

 

Concluzia? 

 

Se poate să vinzi doar pe email, dacă ai o listă sănătoasă și o ofertă bună. 

 

Doar că, din ce am observat eu, sunt puțini aflați în situația clientului #3. Majoritatea se încadrează la clientul #1 sau clientul #2. 

 

Așa că analizează să vezi pe unde se află clientul tău, ca să-ți dai seama de un răspuns mai exact. 

 

Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici: 

 

https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta  

 

Elena Petriuc 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *