Plată fixă sau comision?

Ieri discutam cu un client care a acceptat să fie mentor într-un program… doar că plata lui va fi ”vizibilitatea”. 

 

Nu va primi nimic pentru munca depusă, decât o promisiune că poate va obține niște vânzări ulterior. 

 

Programul nu a mai fost testat până acum, totul e de la zero. N-a mai avut cursanți, nu a auzit nimeni de brandul respectiv și nici ideea nu a fost testată înainte. 

 

La prima vedere, nu mi se pare o înțelegere prea bună.  

 

Ci e foarte similară cu atunci când un client cu o afacerea nouă te contactează pe tine pentru servicii de copy, dar vrea să te plătească doar pe bază de comision. 

 

Își justifică alegerea că ”ești plătit din ce produci” sau ”așa vei fi motivat să tragi mai tare și să muncești.” 

 

De cele mai multe ori, înțelegerea asta e super convenabilă pentru antreprenor și proastă pentru copywriter. 

 

1. N-ai nicio dovadă că afacerea chiar o să meargă. E la început și n-ai de unde ști dacă oferă ceva pentru care oamenii ar plăti. 

 

2. Nu compensează munca depusă. 

 

3. Poate fi o bătaie de cap în plus, față de prețurile fixe per livrabile. 

 

De asta n-aș accepta un proiect doar pe bază de comision, fie că e la început, fie că are niște ani de când e pe piață. 

 

Mai degrabă aș lua un fee fix, discutat din start. Iar restul poate veni din comision, sau alte avantaje pe care le oferă clientul (vizibilitate, recomandări etc). 

 

Așa ai o siguranță mai mare că nu muncești aproape gratuit. 

 

Dacă ai nevoie de ajutor sub formă de consultanță pe partea de copy sau sugestii de îmbunătățit o pagină de vânzare, mă găsești aici: 

 

https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta  

 

Elena Petriuc 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *