Oh boy, ”iubesc” feedback-urile care încep așa. Mai ales dacă sunt însoțite și de îmbunătățiri propuse.
Ieri am avut o situație pe un proiect nou, în care clientul a vrut să vadă emailurile și să ofere feedback pe texte. Iar după ce l-am primit… am decis că în maxim 1-2 luni se încheie colaborarea.
Nu pentru că nu pot eu să accept un feedback.
Ci pentru că:
1. Clientul a citit doar titlurile emailurilor 😅
Iar la fiecare voia să includ numele produsului pe care-l vinde.
Imaginează-ți cum ar fi să primești 27 de emailuri, unul la 2 zile, care să includă doar numele produsului.
Eu personal m-aș dezabona, la fel cum fac de la persoanele care abuzează în titluri includerea prenumelui.
Pe lângă asta… ce feedback vrei să oferi dacă citești doar titlurile care, în mod normal, se testează și se diversifică pentru a nu fi prea repetitive? :))
Dacă tot iei textele la verificat, depune un efort să le citești cap-coadă și să punctezi elemente care nu-ți plac:
– Nu vrei să folosesc anumite cuvinte
– Vrei să sune într-un anumit fel
– Informațiile nu sunt corecte
– Vrei o abordare mai spre poveste sau directă
Dacă vrei doar să citești titlurile fiindcă n-ai chef să parcurgi un text… I do not wanna work with you.
2. Mi-a cerut să modific titlurile care mergeau cel mai bine.
Dintre toate emailurile, erau 3 titluri care au avut cel mai mare open rate (implicit și engagement). Și o regulă de bază în marketing e că nu modifici ce funcționează.
Ei bine, acel client voia să le schimb pe principiul că ”am eu o idee mai bună”.
Ceea ce, din nou, nu e o problemă în mod normal. Accept idei din partea clienților, dacă sunt bune.
Însă, dacă ceri să modific ceva ce merge bine… încep să am dubii despre tine ca antreprenor.
3. Nu înțelegea că e vorba de email, nu de social media.
În fiecare text voia să repet cine-i avatarul căruia i se adresează. Ceea ce poate avea sens pe social media și în reclame, când te adresezi unui anumit tip de persoane.
Dar deja când faci asta în fiecare email, către un segment de oameni pe care i-ai tot selectat… e prea mult.
Nu-și are rostul.
E okay să repeți anumite informații importante, fiindcă nu poți presupune că toată lumea îți va citi emailurile. Dar deja când trimiți 3-4 pe săptămână repetând aceeași treabă, cam exagerezi.
De asta e bine să ai o perioadă de probă cu un client la început.
Ca să vezi cum este să lucrezi pe acel proiect, cum e antreprenorul și dacă vrei să continui sau nu.
De multe ori clienții cer asta, ca să vadă dacă aduci rezultate pe copy, dar nu e o idee deloc rea să o facă și freelancerii.
Dacă ai nevoie de ajutor sub formă de consultanță pe partea de copy sau sugestii de îmbunătățit o pagină de vânzare, mă găsești aici:
https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta
Elena Petriuc