O simplă conversație a convins un client să se extindă

În noiembrie, un client mi-a trimis un mesaj cu mai multe detalii despre un proiect internațional al altui antreprenor, apoi a menționat: 

 

”Textele ar trebui să fie în engleză, dar se pot traduce dacă nu știi așa bine limba.” 

 

Am făcut ochii mari când am citit asta, aproape am luat-o ca pe o insultă 😅. Dar apoi mi-am amintit că nu menționez nicăieri că scriu și în engleză, nu doar în română. 

 

”Știu engleza, nu o să fie o problemă asta,” i-am răspuns. ”Pot să-ți trimit niște exemple dacă vrei.” 

 

Am căutat în Drive niște texte recente și i-am trimis câteva linkuri cu emailuri & copy pentru website-uri.  

 

Peste vreun sfert de oră mi-a răspuns: ”Dacă știam că scrii și în engleză, îmi extindeam demult serviciile pe internațional.” 

 

Și conversația s-a încheiat acolo. M-am apucat de proiectul pe care mi l-a prezentat și n-am mai acordat atenție la ce a spus după ce a citit exemplele… 

 

Asta până vineri, când mi-a trimis un mesaj audio care începea direct așa: 

 

”Vreau să ne extindem pe Europa! Ai timp să mă ajuți cu textele în engleză?” 

 

Moral of the story: 

 

1. Când îți promovezi serviciile de copy, nu strică să menționezi și alte avantaje pe care le poți oferi pe proiect. Ajută să te diferențiezi de alții care aplică, sau îi dai idei clientului despre cum să-și extindă afacerea :)) 

 

În cazul de mai sus, nu am menționat că știu engleza fiindcă, atunci când am început colaborarea, nu era ceva necesar. 

 

Dar era bine să precizez asta undeva în portofoliu. 

 

Alte exemple: 

 

Dacă iau un proiect din domeniul medical, le menționez că am absolvit facultatea de farmacie și înțeleg ușor termenii ca să pot explica pe înțelesul tuturor. 

 

Dacă iau un proiect ce are nevoie de email copy, le spun că pot să mă ocup de toată partea de email. 

 

Sau, dacă am experiență pe ce are nevoie clientul, îi dau exemple de proiecte similare în care am lucrat. 

 

2. E mai simplu să primești proiecte de la clienți existenți decât de la clienți noi. 

 

Mai ales dacă te înțelegi foarte ok cu acei clienți. 

 

E un win-win de ambele părți. Antreprenorul nu trebuie să mai caute alt copywriter, iar tu deja cunoști proiectul, ai o relație cu clientul și îți este mai ușor să te apuci de treabă. 

 

Plus că, dacă deja ați lucrat împreună, aveți încredere unul în altul și nu e nevoie de o perioadă de acomodare. 

 

Dacă ai nevoie de ajutor sub formă de consultanță pe partea de copy sau sugestii de îmbunătățit o pagină de vânzare, mă găsești aici: 

 

https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta  

 

Elena Petriuc 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *