Citeam o carte despre diete, la care am de făcut o pagină de vânzare.
Iar un lucru mi-a sărit în ochi încă de la primele capitole:
Autorul, în loc să promoveze vreo dietă anume așa cum m-aș fi așteptat, s-a poziționat împotriva altor diete existente, mai extremiste.
Nu doar că s-a poziționat împotriva lor, dar a argumentat atât de bine ce este în neregulă cu ele încât chiar și cel mai devotat om al acelei diete și-ar pune niște întrebări.
Sau mă rog… ar da foc cărții, una din două 🤔
(Depinde cât de tolerant e cu părerile diferite)
Autorul a adus dovezi solide.
A găsit probleme în studiile pe care se bazau dietele respective.
A explicat anumite lucruri absurde din spatele lor, cum ar fi: unii susțin că ar trebui să mănânci doar hrană crudă, pentru că cea gătită putrezește 🤷
Pe lângă că acest insight despre conținutul cărții e bun de luat în calcul când o să scriu pagina, mi-a reamintit cât de puternic poate fi acel efect când te poziționezi împotriva altor chestii foarte populare.
Când te opui unor practici des întâlnite în industrie, poate ieși o discuție fascinantă care, bine scrisă, fie arată că te interesează binele audienței tale.
Fie atrage persoane care cred același lucru.
Fie îi respinge pe cei ce susțin practicile pe care nu le susții.
Fie câte puțin din toate, în același timp.
E o tehnică puternică, mai ales dacă ai motive solide la mijloc să o aplici. Nu doar ca să fii un Gică Contra.
(și mă bazez că, dacă ai de gând să o încerci, o vei face cu motive bune la mijloc, nu pentru manipulare)
De exemplu:
Una e să afirmi că nu ești de acord cu tacticile alea de a crește open rate-ul emailurilor, folosind RE sau FWD în față, ori abuzarea formulei de prenume în titluri, pentru că te irită pur și simplu.
Sau ți se pare stupidă.
Alta e să o argumentezi așa:
1. Orice tactică abuzată își pierde din efect, în timp;
Poate prima oară le atragi atenția și dau click. Poate și a doua sau a treia oară.
Dar în timp o să te considere spam și o să te ignore, sau îți dau report.
2. Nu e o strategie bună long-term;
Este un motiv pentru care open rate-ul este mai mic: nu i-ai convins pe cei din audiență că emailurile tale merită parcurse.
Așa că mai bine lucrează la conținut și la titluri mai ok de email, în loc să pui ”%FIRSTNAME%” în fața fiecărui titlu.
3. Induci în eroare voit cititorii tăi, păcălindu-i că e un reply la un email de-al său, sau cineva i-a dat forward la acel email.
Și personal, consider că ăsta e un motiv bun de unsubscribe.
Dacă preferi să induci în eroare cititorul doar ca să obții un click, în loc să-i dai motive bune să dea click, asta zice multe despre strategia de marketing a brandului și despre afacere în sine.
Dacă ai nevoie de ajutor sub formă de consultanță pe partea de copy sau sugestii de îmbunătățit o pagină de vânzare, mă găsești aici:
https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta
Elena Petriuc