Sunt pe plajă în Barcelona cu Constantin. Nici nu ne-am așezat bine pe nisip și deja mai mulți indieni treceau pe lângă noi cu diferite ”oferte”: Sangria, Mojito, prosoape, umbrele.
Și nu sunt oamenii care acceptă ușor un nu :))
În spatele nostru s-au așezat 6 doamne din Anglia și un indian s-a dus la ele să le închirieze umbrele.
A reușit să le închirieze două. Apoi și-a încercat norocul și băuturile:
”Vreți Mojito?”
”Nu, mulțumim,” răspunde una dintre ele.
”E fresh și rece,” insistă indianul.
”Nu vrem alcool. Dar cam cât costă?”
”Un Mojito e 4 euro.”
”Nu, mulțumim,” zice aceeași femeie.
”3 Mojito cu 10 euro.”
Femeia începe să râdă. Și eu în sinea mea zic de aici începe negocierea.
”4 Mojito cu 12 euro,” vine următoarea ofertă.
Femeia refuză din nou.
”6 Mojito cu 18 euro,” face bărbatul după ce numără câte femei sunt în grup.
Nici acum nu acceptă. Și deja din ton se vedea că doamna își pierdea răbdarea.
”6 Mojito cu 16 euro,” zice indianul.
”Pot să încerc să văd cum e?” întreabă una dintre ele.
Le dă o mostră de băutură. O încearcă și apoi spune:
”Nu, nu vrem să luăm.”
Moral of the story:
La început, indianul a făcut bine. A avut o vânzare de umbrele și apoi face upsell la băuturi.
A negociat mult pe preț, cu tot felul de oferte. Dar când a dat mostra, a primit cel mai categoric nu din partea uneia dintre ele.
Iar acolo ar fi avut șansa să le vândă dacă produsul era chiar bun.
Nu doar prețul contează.
Poți scade din preț cât vrei tu, dar dacă produsul nu arată atât de bine și nici n-are un gust bun, mai e de lucru la produs.
Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici:
https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta
Elena Petriuc