Soluția unui restaurant popular pentru nevorbitori de italiană

O prietenă a fost în concediu în Veneția și cu câteva luni înainte și-a făcut rezervare la unul dintre cele mai populare restaurante de acolo. 

 

Se duce la restaurant. Și chelnerul îi aduce un meniu. 

 

Ea scanează meniul după varianta în engleză, doar că totul e în italiană. 

 

Încearcă să folosească Google Lens ca să traducă, dar n-are semnal în restaurant, pentru că e situat undeva la subsol. Și nici nu găsea wifi. Așa că întreabă chelnerul dacă are un meniu în engleză. 

 

Nu aveau. 

 

Chelnerul a plecat de la masă și, ca să o ajute, i-a adus un dicționar cu foi galbene și rupte pe la colțuri 😅 

 

Repet: unul dintre cele mai populare restaurante nu are meniu în engleză, iar soluția este să te pună să-ți traduci singur meniul cu un dicționar. 

 

Personal, nu mi se pare cel mai bun UX :))  

 

Și totuși trebuia să-ți rezervi o masă cu câteva luni înainte ca să ai loc acolo. 

 

Probabil ăsta e și motivul pentru care nu se chinuie foarte mult să îmbunătățească partea asta. Sigur fac ceva foarte ok acolo dacă e așa aglomerat, doar că nu pentru cei ce nu vorbesc italiană. 

 

Când deja clienții se luptă pentru locurile disponibile, nu-ți faci griji că o parte nu sunt 100% mulțumiți de UX.  

 

În locul lui va veni altul, care n-ar avea problema cu meniul. 

 

Nu mai e în stadiul în care se străduiește să găsească clienți, se asigură că sunt super mulțumiți, vor lăsa un review de 5 stele și recomandă mai departe.  

 

Același lucru se poate întâmpla și în copy. 

 

La început, când căutam proiecte sau mai primeam mesaje, foarte rar găseam ceva strict pe copy.  

 

De cele mai multe ori sunau așa *searches on messages from 2022*: 

 

Aş dori sa cer o ofertă de preț de la Dvs pentru următoarele servicii: 

 

– grafică postări-1buc săptămânal 

 

– copywriting postări 

 

– grafică bannere colecții pentru newslettere și google ads 

 

– redactare newslettere 

 

– 1 articol pe lună blog 

 

– grafică dedicată evenimente speciale (Paște, Crăciun, 1-8 Martie, Valentine’s Day etc ) 

 

– programare postări Fb și Instagram 

 

Din toate alea eu făceam texte de postări, articole de blog și texte de newsletter 😅  

 

Încercasem să găsesc o soluție cu Constantin și totuși să lucrăm cu clientul respectiv… până când am ajuns la semnarea contractului și voia să adaug niște clauze dubioase în el.  

 

Astăzi, dacă primesc genul ăsta de mesaj, maximum îi spun că are nevoie de 3 persoane pentru tot ce își dorește. Iar dacă vrea strict pe copy, pot recomanda pe cineva.  

 

Dar n-aș mai încerca să găsesc soluții și să semnez proiecte de genul cum am încercat în 2022.  

 

Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici: 

 

https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta  

 

Elena Petriuc 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *