Ieri am citit un articol de blog de pe Medium, that got me triggered.
Titlul articolului: Cea mai mare greșeală pe care scriitorii o fac tot timpul
Okay, sunt copywriter. Vreau să devin autor de ficțiune publicat. Îmi place să fac free writing. Deci zic că mă încadrez cât de cât ca scriitor.
Hai să văd ce greșeală mare fac tot timpul 🤷
Pe scurt, articolul se învârte în jurul ideii că: nimănui nu-i pasă ce crezi sau ce simți.
Oamenii vor soluții la probleme, ca să-și atingă obiectivele.
Pe de o parte sunt de acord. Vrem soluții la probleme. Sunt branduri care merg strict pe abordarea asta în comunicare.
Pe de altă parte, dacă asta e o greșeală, înseamnă că ”brandul personal” n-ar trebui să aibă partea de ”personal”?
Hmmmm… după ce spune autorul articolului, n-ar trebui.
Personal, CRED (dammit, îmi zic părerea și tocmai mi-a zis să nu fac asta) că lucrurile nu ar trebui să fie alb sau negru.
Ce crezi și ce simți cu privire la un topic sunt lucruri care atrag persoane similare ție.
Pentru că ce se aseamănă se adună.
Când vezi că cineva are aceeași părere ca tine, sau a trecut prin ceva similar cu tine, ești mult mai predispus să-l urmărești pentru că aveți ceva în comun.
Poți testa asta.
Gândește-te la persoanele cu care petreci cel mai mult timp. De ce petreci timp tocmai cu ele?
Ia câteva branduri personale pe care le urmărești și întreabă-te de ce le urmărești. Sau care a fost primul contact cu ele și ce te-a convins să le urmărești mai departe.
Îți dau și un exemplu concret, cu un marketer cu care lucrez.
Prima dată când l-am cunoscut, nu-l suportam. Asta pentru că amândoi lucram pe un proiect cu un client dificil.
Eu asociam marketerul cu clientul. Și respingeam modul în care clientul gândea și voia să se promoveze.
3 luni după ce am ieșit de pe proiect, mă contactează marketerul. Primul impuls a fost să-l ignor.
Până la urmă i-am răspuns. Am vorbit atunci și mi-am dat seama că e un om ok. De fapt îl asociam greșit din cauza contextului în care ne-am cunoscut.
2 years later și încă facem echipă pe proiecte.
Deci dacă ”să spui ce crezi și ce simți” e cea mai mare greșeală pe care o fac scriitorii tot timpul, atunci mi-o asum din toată inima.
Pentru că prefer să atrag persoane cu care rezonez și care mă urmăresc pentru că fie se regăsesc, fie găsesc ceva ce le place în contentul meu, decât să elimin partea specifică mie.
Da, ofer și soluții la diferite probleme de copy/freelancing. Vorbesc de situații din practică pe proiecte. Vorbesc de lecții luate.
Și îmi place să creez conținut și despre ce cred, ce simt și cum percep anumite lucruri.
Inclusiv welcome sequence-ul cu apocalipsa zombie l-am creat când peste tot mă loveam de mesaje ”ChatGPT va fura jobul copywriterilor”.
Efectiv începusem să fac atâta caterincă pe tema asta, sătulă de mesajele exagerate care ”băgau cuțitul în rană” în nesiguranța copywriterilor, încât mi-am închipuit cum ar arăta o apocalipsă zombie cu copywriteri și AI.
Aia a fost percepția mea asupra exagerărilor din piață.
Iar dacă e o greșeală să comunici ce crezi și ce simți, sunt mândră că sunt vinovată de asta.
Dacă vrei să afli mai multe lucruri despre brand personal, Vlad Adrian Iancu are un articol foarte fain despre topicul ăsta. So far e unul dintre cele mai bune articole despre acest topic pe care l-am citit și îl recomand.
Îl poți citi aici:
https://vladadrianiancu.substack.com/p/issue-4-this-personal-brand-thing
Weekend fain 😀
Elena Petriuc