Nu, nu e ok să aștepți 6 luni ca un client să se întoarcă

Sunt acasă la părinți de sărbători, unde au stat și pisicile mele pentru ultimele 2 săptămâni cât am fost în hiking. 

 

Cât timp citesc o carte pe canapea cu Snickers în brațe și Beans lângă mine, se aude un zgomot ciudat din calorifer. Un ticăit care persistă vreo 5-10 secunde. 

 

Ambii pisici se trezesc și își ridică capul la auzul sunetului.  

 

Într-o fracțiune de secundă sar din brațe și de pe canapea, fugind lângă scaunul de lângă calorifer.  

 

Apoi Snickers sare pe calorifer, iar Beans se așează pe scaun. 

 

Okay… the fork was that… 

 

Mama vine în cameră și o întreb care e faza cu zgomotul din calorifer. Și de ce s-au activat așa pisicile.  

 

„Așa face caloriferul când se încălzește. Iar când aud sunetul, se duc repede să doarmă pe cald.” 

 

Deci au ales caloriferul cald în loc să stea cu mine după ce am lipsit 2 săptămâni 🥲  

 

Se simte cât de dor le-a fost și cât de loiale sunt…  

 

Deși la pisici e ok să facă asta (tot la tine vin când e gol bolul de mâncare), în freelancing n-aș zice că e cea mai bună abordare asta. 

 

Dacă facem o paralelă din freelancing cu întâmplarea de mai sus, eu aș fi clientul care îți dă constant de lucru.  

 

Caloriferul care face zgomote e acel client care dispare vreo 6 luni. Fără mesaje, fără niciun avertisment, fără nimic. 

 

Apoi după alea 6 luni îți dă mesaj că are iar de lucru. 

 

Poate și într-o perioadă în care deja ești full, sau vrei să-ți iei concediu. Și așteaptă să sari să-l ajuți. 

 

Întrebarea e, lași lucrurile deoparte și îți faci timp să-l ajuți? Sau rămâi la planurile inițiale de dinainte să-ți scrie? 

 

Personal, eu aleg a doua variantă.  

 

Nu aștept după un client să se întoarcă dacă lipsește o perioadă lungă de timp. Caut alt proiect.  

 

Iar când mesajul de la client vine, nu am cum să-l ajut.  

 

Sau dacă am timp liber, acel timp a fost planificat și nu vreau să-mi modific programul pentru un proiect care nu e constant. 

 

E o problemă dacă aștepți 6 luni după un client să se întoarcă să-ți dea de lucru în loc să cauți alți clienți.  

 

Sau refuzi alte proiecte că poate poate acel client va reveni. 

 

Nicio afacere nu stă și așteaptă după clienți să revină, refuzând alți oameni și lăsând loc pentru cei care se pot întoarce.  

 

N-ar fi un business sustenabil. 

 

În loc să stai și să aștepți ca un client să se întoarcă, găsește alte proiecte care să-l înlocuiască și să acopere gaura din buget. 

 

Plus că, dacă dispare +6 luni și pune promovarea pe pauză, n-aș spune că e cel mai stabil proiect pentru tine.  

 

Dacă ai timp să-l ajuți și vrei asta, sure – go ahead.  

 

Dar sunt șanse mari să nu fie prima dată când face situații de genul.  

 

Și poate căpăta impresia că e ok să dispară atâta timp. Iar după să te contacteze să reluați ca și cum ești disponibil și îl așteptai să se întoarcă. 

 

Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici: 

 

https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta  

 

Elena Petriuc 

 

P.S. Asta e ziua 97 din provocarea de 100 de zile în care scriu emailuri derivate din cuvinte și expresii random. Expresia de azi a fost: zgomote din calorifer 

 

Dacă participi și tu în provocare și vrei să folosești „zgomote din calorifer” într-un text cu un insight interesant, let me know cum ți s-a părut și cum a ieșit textul. 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *