La începutul lui ianuarie, un marketer cu care lucrez m-a rugat să-i ajut un prieten cu un website copy.
De un an tot încearcă să miște lucrurile pe afacerea prietenului său și nu au avansat mai deloc (ceva ce mi-a ridicat niște semne de întrebare de la început).
E foarte fain proiectul ca nișă. Și multe posibilități de storytelling și gamification. Deci mi-a venit direct la suflet :))
Problema însă am observat-o încă de la primele interacțiuni cu prietenul marketerului.
Ne-am auzit la începutul lui ianuarie.
Mi-a semnat contractul abia în februarie.
2 săptămâni a durat să se uite peste un homepage. Și de 3 zile aștept un răspuns la paginile de servicii, ca să pot avansa.
Pe un proiect obișnuit, similar cu ce are el nevoie, într-o lună ar fi trebuit să fie gata partea de text. A început martie și doar homepage-ul e gata 😅
Dacă era un client obișnuit, deja de la amânarea semnării contractului nu mai lucram cu el.
Pentru că dacă etapa asta durează așa mult, cel mai probabil nici celelalte nu se vor mișca mai repede.
Și personal nu-mi place să trag de clienți. Îmi place să scriu și să-mi fac treaba pentru care ai venit la mine.
Dacă e suficient de important pentru tine, îți găsești timp să te ocupi de partea ta ca antreprenor, ca să nu blochezi persoana care lucrează pentru tine.
Am clienți care îmi scriu și la 10 sau 1 noaptea, pentru că atunci au timp să-mi răspundă.
Și îi înțeleg, au program încărcat. Din partea mea pot să răspundă oricând, important e să răspundă și să nu aibă pretenția ca eu să le scriu la aceeași oră.
Copywriterul nu joacă rol de kind reminder în calendar, sau de notificare în telefon. Nici nu e speaker motivațional sau coach ca să împingă antreprenorul să-și facă treaba.
Citește o carte de motivație sau de productivitate. Bagă-l pe Tony Robbins la boxe la maximum dacă asta te ajută să-ți faci partea ta de treabă din colaborare.
Dar nu te aștepta ca un copywriter să tragă de tine să-ți faci datoria. Dacă pierde timp și depune prea mult efort să dea de tine, e mai simplu să caute alte proiecte.
De asta atenția mea e laser-sharp în etapa de discuții dinainte de colaborare. Îmi spune cum va fi să lucrez cu tine de la bun început.
Iar dacă trebuie să trag de antreprenor, să insist și să dau remindere să-și facă partea de lucru, înseamnă că nu e suficient de important pentru el.
Ben Settle spune într-un podcast al lui: ”Nu lucra cu persoane care nu-și doresc să reușească la fel de mult pe cât îți dorești tu.”
Eu îmi aleg proiectele în funcție de cât de mult mă atrag. Iar dacă încep să lucrez la un proiect, îmi dau toată silința să meargă lucrurile fain. În schimb, am pretenția ca antreprenorul să-mi dea informațiile de care am nevoie ca să-mi fac treaba.
Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici:
https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta
Elena Petriuc