Nu faci deloc o faptă bună când dai ceva gratuit

Dimineața asta verificam niște emailuri cu care am rămas în urmă, până când ajung la un mesaj de la WeTransfer: 

 

„Your files haven’t been downloaded yet…” 

 

Era vorba de un mic tutorial tehnic pe care l-am făcut gratuit pentru antreprenoarea din povestea de ieri și despre care, după ce i l-am trimis, a zis că îl descarcă pe loc și îl urmărește.  

 

Emailul a fost trimis acum câteva zile.  

 

Așa că scrolez în continuare în inbox căutând acea notificare că a descărcat materialul. 

 

Nimic, nada, zero. 

 

De curiozitate, încerc și linkul de WeTransfer să văd dacă mai e valabil… însă și ăsta a expirat 😬 

 

Well… nu pot să zic că sunt dezamăgită fiindcă nu mă surprinde deloc. 

 

Acesta e alt exemplu ce ilustrează că, de cele mai multe ori, ce faci gratuit își pierde din valoare. 

 

Iar dacă vrei ca omul chiar să folosească ce-i trimiți în loc să uite de el, îi ceri să plătească pentru asta.  

 

Sunt situații în care oamenii plătesc sume frumoase pentru servicii sau produse și în final nu profită de ele. Apăi ceva gratuit. 

 

Poate crezi că faci o faptă bună și ajuți pe cineva la început (eu așa am crezut, mai ales că era ceva ușor de făcut în 10-15 min). 

 

Dar în realitate omul nu beneficiază de ajutorul tău dacă nu-l folosește. 

 

Așa că, data viitoare când cineva îți cere un test gratuit, un text mostră sau alte materiale care probabil nu-ți ia mult timp să le realizezi, gândește-te că nu-i faci nicio favoare. 

 

Sunt șanse mari să uite de el în 1-3 zile de când i l-ai trimis. 

 

Bineînțeles că există și excepții de la regulă. Dar nu generalizez după excepții, ci după regulă. 

 

Dacă ai nevoie de ajutor sub formă de consultanță pe partea de copy sau sugestii de îmbunătățit o pagină de vânzare, mă găsești aici: 

 

https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta  

 

Elena Petriuc 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *