3 greșeli pe care le-am făcut când luam clienți pe copy

Scanam pe Reddit câteva postări până când am găsit o întrebare ce mi-a atras atenția: 

 

„Ce top greșeli ai făcut când voiai să iei clienți?” 

 

Oh boi, destule e prea puțin spus :))  

 

Și dacă încep acum să le enumăr pe toate, stau cel puțin câteva ore să mi le amintesc și să le notez.  

 

De asta o să mă rezum doar la 3 pe care, dacă aș putea să dau timpul înapoi, nu le-aș mai face: 

 

1. Am participat la teste gratuite și plătite, deși aveam un portofoliu decent. 

 

În 2022 am pierdut 2 zile de dimineața până seara ca să fac două emailuri pentru un test gratuit.  

 

O zi am făcut research pe tot ce puteam găsi relevant într-o nișă despre care nu știam nimic, iar în a doua le-am scris și tot rescris încercând să imit vocea acelei persoane. 

 

Nici nu pot să descriu frustrarea pe care am simțit-o când am văzut cât de mult timp am muncit… pentru ceva gratuit. 

 

Puteam folosi acele zile făcând orice altceva mai productiv, mai ales că tot efortul a fost degeaba.  

 

Puteam să scriu cele mai mișto emailuri din cariera mea, dar antreprenoarea respectivă avea o listă mică și veche la care abia putea să scoată un open rate de 10%. 

 

Și avea așteptarea ca eu să-i fi adus cel puțin 20%. 

 

Iar testele plătite nu sunt îndeajuns ca să decizi dacă ai putea lucra cu acel antreprenor, sau dacă antreprenorului îi place cum lucrezi. 

 

Maximum sunt suficiente ca antreprenorul să vadă cele mai slabe texte scrise de tine pentru proiectul său. 

 

De ce?  

 

De cele mai multe ori, primele texte făcute pentru un proiect sunt cele mai slabe. Nu pentru că nu-ți dai silința, ci nu știi exact ce-și dorește clientul de la textele scrise de tine. 

 

Primele materiale au nevoie de feedback și ajustări.  

 

Dar deja după 2-3 luni de lucrat împreună te cam prinzi cum ar trebui să arate textele și colaborarea e mai ok. 

 

După greșeala asta, am implementat o regulă:  

 

Dacă antreprenorul nu găsește în portofoliu ceva ce-i place, atunci nu lucrăm împreună. 

 

2. Call-ul de cunoaștere era ca un interviu de angajare. 

 

Intram în apel, iar în loc să pun eu mai multe întrebări către client ca să-i aflu situația, el mă întreba pe mine: 

 

Ce studii ai? 

 

De cât timp faci asta? 

 

Ce rezultate îmi poți aduce? 

 

Dar câte vânzări ai produs? 

 

Care-i singurul lucru care convinge omul să cumpere? 

 

Ce cărți ai citit? 

 

Și lista poate continua. 

 

Nu zic că nu-i ok ca antreprenorul să pună întrebări. Dar e o problemă dacă acel call se transformă într-un interogatoriu.  

 

După ce mi-am dat seama de greșeala asta, am schimbat approach-ul:  

 

Am creat un chestionar pe care îl trimit clientului în avans ca să aibă timp să creioneze niște răspunsuri, iar în apel discutăm pe baza acestuia. 

 

3. Am luat proiecte din milă 😅  

 

Mă trezeam cu mesaje pe FB de la antreprenori care voiau să lucreze cu mine și-mi spuneau că au nevoie de cineva să-i ajute pe o campanie cât mai rapid. 

 

Urmau să dea drumul la promovare în 2-3 zile și nu aveau nimic făcut.  

 

Nici n-aveau timp să caute pe altcineva. 

 

Iar după aceea mă asigurau că acum e o perioadă mai nasoală, i-am prins mai dezorganizați, dar în realitate nu e așa. De luna viitoare lucrurile revin la ritmul normal. 

 

Spoiler alert: n-au revenit la ritm normal. 

 

De aceea nu mai accept nicio colaborare în care se menționează cuvântul ”urgent”. 

 

Dacă nu lucrezi la spital, nimic nu e urgent în viață. E doar o scuză pentru o proastă organizare de care eu nu sunt responsabilă. 

 

Dacă ai nevoie de ajutor sub formă de consultanță pe partea de copy sau sugestii de îmbunătățit o pagină de vânzare, mă găsești aici: 

 

https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta  

 

Elena Petriuc 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *