Primesc un mesaj de la cineva cu care n-am interacționat niciodată până acum:
„Bună, Elena!
Un an nou fericit și plin de realizări!
Sper că lucrurile decurg bine pentru tine!
Cum ți-a mers în ultima vreme?”
Deja din stilul mesajului mă aștept să vină un pitch la rece. E atât de predictibil ca un film horror cu un grup de adolescenți care se duce într-o casă bântuită.
Dar doar ca să-mi confirm teoria, îi răspund:
„Da, la mine lucrurile merg bine 😃 La tine cum e?”
„Mă bucur că lucrurile merg bine! Și la mine merg bine!
Mă gândeam recent dacă aș putea să te sprijin cumva în activitatea ta sau să contribui la creșterea proiectelor tale în mediul online.
Mi-ar plăcea să discutăm despre asta.
Ce zici?”
Damn, doar două mesaje schimbate și DEJA a trecut la partea de vânzare?!
This guy is not wasting any time.
Și poate funcționează ce face el, n-am de unde ști. Dar asta mi se pare cea mai low effort abordare de mesaje la rece.
Să le luăm pe rând:
1. Mă bucur că lucrurile merg bine! Și la mine merg bine!
Conversația asta a fost pe stil ”sal, cf?”, ”bn, u?”, ”bn și eu”.
Practic s-a văzut din start că nu-l interesa neapărat să cunoască persoana cu care vorbește, ci voia să treacă mai repede la partea de vânzare.
E ca small talk-ul în America. Pui o întrebare de politețe sau ca să umpli timpul, dar nu te interesează răspunsul.
2. Mă gândeam recent dacă aș putea să te sprijin cumva în activitatea ta sau să contribui la creșterea proiectelor tale în mediul online.
Deci, noi n-am interacționat niciodată.
Nu ne cunoaștem.
Și nici nu pot să spun că sunt o persoană cu multă vizibilitate.
Dar așa, din senin, te-ai gândit la cum ai putea să sprijini o străină pe nume Elena Petriuc? 🤔
Mi se pare cam greu de crezut.
Și nici nu știu 100% ce servicii oferă.
”Să te sprijin cumva în activitatea ta” ar putea însemna orice, de la faptul că-mi pui laptopul în priză și-mi aduci cafeaua dimineața, la a-mi scoate pisicile la plimbare cât sunt în call-uri ca să nu-mi sară pe laptop.
Dacă tot vrei să o formulezi așa, măcar spune specific cum și cu ce mă poți ajuta.
Poate nu am eu nevoie, dar îți pot recomanda pe cineva interesat. Nu mă face pe mine să muncesc în plus, documentându-mă cu ce servicii oferi.
3. Mi-ar plăcea să discutăm despre asta. Ce zici?
M-am prins că ție ți-ar plăcea asta. A fost evident din primele propoziții :))
Dar pe mine nu m-ai făcut deloc interesată de ce oferi din schimbul ăsta de mesaje care nici nu se poate numi conversație.
Și uite de asta urăsc abordarea de mai sus pentru a găsi clienți și pe care mai multe cursuri din România o recomandă: fiindcă mulți cred că pot trimite un mesaj low effort și BAM, vin proiecte pe bandă.
Nu-i chiar așa.
Deși poate merge dacă depui mai mult efort în primele mesaje, exemplul de mai sus e clar un așa nu.
Dacă ai nevoie de ajutor sub formă de consultanță pe partea de copy sau sugestii de îmbunătățit o pagină de vânzare, mă găsești aici:
https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta
Elena Petriuc