„La asta mă refeream,” i-am zis unei prietene ce lucrează în IT, holbându-mă la ecranul închis al televizorului. ”După ce scriu parola de la net și îi dau okay, se închide singur.”
De o săptămână am încercat să conectez televizorul la internet ca să nu mă mai uit la filme pe laptop, dar de fiecare dată a apărut aceeași problemă: după ce introduceam parola, își dădea shut down din senin.
”Hmmm, stai că intru pe Reddit să văd ce au încercat alți oameni să facă.”
După mai bine de o oră de testat toate opțiunile mai mult sau mai puțin suspecte, prietena mea s-a ridicat de pe canapea și s-a uitat în spatele televizorului.
”Ai putea să conectezi laptopul printr-un cablu HDMI, dar mna, nu-i același lucru. E mai comod să controlezi direct televizorul prin telecomandă, trebuie să faci loc pe masă pentru laptop…”
”Sincer, nu prea îmi pasă de detaliul ăsta. Eu am o singură dorință, să pot face niște exerciții de mobilitate în timp ce mă uit la un film sau serial! Adică vreau ecranul ăsta mic de laptop să fie mare!”
După afirmația aia, s-a prins mai bine cu cine vorbea :))
Până să mă mut, eu n-am mai deschis un televizor din facultate. Urmăream orice video-uri și filme direct de pe laptop.
Așa că dorința mea nu era atât de sofisticată încât să mă intereseze mecanismul prin care pot vedea filme la televizor.
Îmi păsa doar de beneficiul de a putea face asta, fiindcă nu aparțin unui public atât de sofisticat când vine vorba de electronice.
Iar diferențele astea sunt bine de știut și de luat în calcul când planifici o campanie.
Când vorbești cu un public care a tot testat produse din nișa ta, deja știe caracteristicile și beneficiile. Le-a tot auzit și experimentat.
Pentru el e mai important mecanismul. Vrea aceleași beneficii, dar într-un mod mai eficient, plăcut sau diferit.
Dar când vorbești cu un public care n-a folosit atât de multe opțiuni din nișa ta, poate chiar încearcă pentru prima oară, atunci pe el îl interesează mai mult beneficiile.
Nu-i pasă cum le obține, ci doar să le experimenteze.
În funcție de unde se află avatarul și în ce nișă activezi, diferența asta te ajută să planifici mai ușor despre ce vei comunica, pentru a nu ajunge să spui unui public sofisticat să cumpere un espressor doar pentru că le face singur cafeaua.
Dacă ai nevoie de ajutor sub formă de consultanță pe partea de copy sau sugestii de îmbunătățit o pagină de vânzare, mă găsești aici:
https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta
Elena Petriuc
