”M-a amenințat că mă denunță la poliție”

La aniversarea de 1 an a fetiței unui prieten, m-am întâlnit cu nașul său de nuntă, de meserie medic. Dar acum ceva timp în urmă, mai vorbisem cu el pentru că-l interesa să facă ceva part-time pe marketing. 

 

Așa că l-am întrebat dacă a mai făcut progrese în direcția asta. 

 

”Da, am lucrat câteva luni cu X. Sunam oamenii și-i programam la întâlniri de vânzare,” mi-a răspuns. ”Dar acum nu, nu mai fac asta. Am alt proiect mai bun.” 

 

X – numele firmei 

 

După cum a scuturat din cap și cu ce ușurare a zis că a renunțat la asta, m-a făcut curioasă. 

 

”Nu pare să-ți fi plăcut prea mult,” i-am zis. ”Vorbeai cu prea mulți oameni pe zi sau de ce?”  

 

”Nu asta era problema. Am renunțat după ce cineva m-a amenințat că mă denunță la poliție.” 

 

Afirmația aia m-a înghețat pe loc.  

 

Cunoscând afacerea pentru care a lucrat, dintre toate motivele la care mă așteptam să mi le spună, ăsta n-a fost pe listă. Nici pe a treia pagină cu toate posibilele motive să renunți la acel proiect. 

 

”I-am explicat de unde am numărul său de telefon, că s-a înscris la un webinar. Sper că și-a dat acordul să fie sunat, că nu aveam multe informații despre cum iau ei datele personale,” a continuat amicul respectiv. ”Dar nu, omul tot zicea că merge la poliție. Atunci am început să mă întreb cât de ok e ce fac aici atât legal, cât și pentru familia mea. Și financiar? Nu cred că am încasat o sută de euro în lunile alea.” 

 

Plenty of lessons from this discussion, în special din ultimul paragraf: 

 

1. Înainte să te bagi într-un proiect, e bine să verifici cât de ok este ceea ce fac ei.  

 

Atât legal, cât și ca practici. Pentru că s-ar putea să te trezești că nu-i totul atât de ok pe cât pare din exterior. 

 

De exemplu, mulți consideră că dacă folosești un lead magnet, poți lua adresa oamenilor și să le trimiți emailuri în continuare. Că e un schimb echitabil. 

 

Legal, persoana trebuie să-și dea acordul să primească acele viitoare emailuri.  

 

Și sunt multe situații similare. Ăsta e un exemplu frecvent întâlnit. 

 

2. Nu accepta proiecte plătite doar pe comision. 

 

În cazul ăsta, era un proiect plătit strict pe comision, deși persoana respectivă nu făcea vânzarea directă. Doar înscria oameni. 

 

Și am mai văzut situații similare și pentru copywriteri. Merg pe un proiect, iar antreprenorul le propune să lucreze doar per comision. 

 

În unele situații ar putea funcționa, dacă afacerea e sănătoasă. Iar copywriterul, de obicei, face mai multe lucruri, nu doar textele.  

 

Dar chiar și așa, e mult mai sigur să ai și un fee fix, iar restul să vină din comision. 

 

Altfel riști să faci ca amicul din poveste, care a muncit câteva luni vreo 3-4 ore extra pe zi. Și a făcut mai puțin decât poate face un freelancer într-o zi de 2 ore de lucru, plătit cu fee fix. 

 

Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici: 

 

https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta  

 

Elena Petriuc 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *