„Mergem după sală la un local mexican din zonă?” – mă întreabă my gym buddy și una dintre cele mai bune prietene.
„Avem restaurant mexican prin zonă?! Cum de n-am auzit de el?”
„Da, e mai izolat locul, dar au mâncare foarte bună. A, și au multe opțiuni vegetariene.” – zice cu un zâmbet larg pe față.
Well… cu opțiunile vegetariene m-a convins foarte ușor.
Așa că după sală o las să mă ghideze către un local cu design foarte rustic. Și bine camuflat (nu mă miră că până acum nu l-am văzut de câte ori am trecut pe strada aceea).
După ce ne așezăm la o masă pe terasa de pe acoperiș, mă uit în meniu și văd o grămadă de denumiri complicate de mâncăruri.
Dar analizând ce conține fiecare, îmi dau seama cât de simplă e bucătăria mexicană.
Toate preparatele se rezumă la 3 chestii, porumb, fasole și chilli, transformate în zeci de preparate diferite: enchiladas, tacos, tamales, tostadas și alte denumiri fancy.
Deși la o primă vedere par complicate, toate pleacă de la 3 ingrediente simple, ieftine, combinate în mai multe feluri ca să obțină ceva nou.
Așa s-au descurcat mexicanii să rezolve problemele lor culinare.
Nu au încercat să-și complice viața, căutând fel de fel de ingrediente sofisticate. Au rezolvat problema folosind elementele de bază pe care le aveau la îndemână, fără să se arunce către lucruri mai complexe.
Idee transmisă foarte fain și în cartea Company of One de Paul Jarvis, pe care am terminat-o recent:
„Solving with ‘more’ means more complexity, more costs, more responsibilities and more expenses. More is generally the easiest answer, but not the smartest.”
Ăsta-i un principiu pe care încerc să-l adopt și în freelancing, în lucrul cu clienții.
Prefer să lucrez cu 3 clienți și să mă asigur că au parte de ce au nevoie, decât să iau 10 clienți deodată. Iar prioritate au mereu clienții existenți, nu potențialii clienți.
De asta și acum am clienți cu care lucrez de mai bine de un 1 an. Fie pe proiectul inițial pe care am ajuns să lucrăm, fie pe altele (de obicei antreprenorii nu au doar un business).
Prefer să mă axez pe 2-3 lucruri pe care să le fac bine, decât să adaug toate serviciile de marketing în portofoliu. Clienții știu că eu fac emailuri, pagini de vânzare și copy de website. Nu apelează la mine dacă au nevoie de social media, ads, design sau alte servicii.
Și de când am început să mă axez doar pe serviciile care-mi plac cel mai mult, viața mea a devenit mai ușoară și mai puțin stresantă. Nu sunt fata bună la toate, ci sunt fata care scrie emailuri.
Acum ar merge un pitch bun pentru serviciile mele de copy…
Însă până în ianuarie 2024 am calendarul full. Și nu mai pot lua clienți până atunci.
În schimb pot oferi consultanță personalizată pe proiecte de copy. So if you need my help cu o problemă specifică întâlnită pe unul din proiectele tale, mă găsești aici:
https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta
Elena Petriuc
P.S. Asta e ziua 31 din provocarea de 100 de zile în care scriu emailuri derivate din cuvinte și expresii random. Expresia de azi a fost: mâncare mexicană
Dacă participi și tu în provocare și vrei să folosești ”mâncare mexicană” într-un text cu un insight interesant, let me know cum ți s-a părut și cum a ieșit textul.