5 fake news din lumea copywritingului

Fake news nr. 1: Copy și content sunt 2 chestii diferite și ar trebui bine delimitate 

 

Aici și eu sunt vinovată că am crezut asta la un moment dat.  

 

Și uram când cineva venea la mine pentru copy și de fapt avea nevoie de content.  

 

Well… după 10 luni de scris atât pentru mine, cât și pentru clienți, mi-am dat seama că cele mai bune texte le îmbină pe amândouă.  

 

Așa că nu mai pun un perete despărțitor între ele. Ci mai degrabă văd cum le pot îmbina într-un text, astfel încât să atragă omul să citească, dar în același timp să aibă și elemente de vânzare. 

 

Fake news nr. 2: Crezi că știi avatarul doar după cum interacționează cu emailurile tale 

 

Deși e un indicator bun de ce content merge mai bine și ce nu, nu m-aș baza doar pe asta. 

 

De exemplu: la un client care vinde cursuri de marketing, lista lui reacționează foarte bine la anumite topicuri. Iar altele… meh. 

 

Până acum, cel mai lipsit de engagement topic este email marketing. Un singur email a mers bine pe acel topic, restul slab. 

 

ÎNSĂ…  

 

Discutând cu echipa de vânzări, mi-au spus că majoritatea dintre cei ce au cumpărat voiau în mod special și partea de email marketing.  

 

Fake news nr. 3: Ficțiunea și storytelling-ul din emailuri n-au voie să se găsească în același text 

 

Ce-i drept abia recent am realizat cât de diferite sunt în sine cele 2 tipuri de storytelling.  

 

În cele mai multe cazuri, storytelling-ul din emailuri se bazează pe sumarizare. Adică eu îți povestesc ce și cum s-a întâmplat, iar tu doar asculți povestea. 

 

În ficțiune, asta de fapt nu e ceva recomandat, pentru că scoate omul din poveste și simte că primește informații, în loc să trăiască și să se regăsească în experiența povestită.  

 

Și personal, mi se pare mai puternic stilul de storytelling folosit în ficțiune decât clasicul storytelling din email-uri.  

 

De asta vreau să le și combin în copy, să văd ce ar putea să iasă. 

 

Fake news nr. 4: Clienții știu ce vor și îți dau indicații aferente 

 

Nu, majoritatea clienților nu știu ce vor. Unii nu știu nici cum să-ți dea indicații.  

 

Serios, un designer cu care lucrez pe un proiect a primit următoarele indicații pentru o pagină de site: sa arate frumos si profi, sa transmitem incredere si sa nu para o oferta “ieftina” la ceva produs obscur 

 

Inclusiv când lucrezi cu cei care chiar activează în marketing și te aștepți să aibă totul pus la punct, nu o să primești întotdeauna cele mai bune indicații. 

 

Asta pentru că acei clienți care știu ce vor sunt rari. Minunați, dar rari.  

 

Acum depinde de tine ce așteptări ai de la client.  

 

De exemplu, eu nu lucrez cu clienți care nu fac diferența dintre un sales page și un text de reclamă pe FB. Sau clienți care trebuie să controleze absolut fiecare mișcare, virgulă și cuvânt. Iar la sfârșitul zilei îți dai seama că ai pierdut mai mult timp și energie pe un task decât ar fi meritat. 

 

Fake news nr. 5: Nu poți trimite o listă cu 5 fake news fără să pui o introducere la email 

 

Ups… 

 

Looks like I did that right now 😆 

 

De fapt fake news-ul e că există o formulă corectă sau greșită să scrii un newsletter. Nu, nu există.  

 

Joacă-te cu el până când găsești ceva ce ți se potrivește.  

 

Iar dacă ai nevoie de ajutor pe partea asta, poți aplica aici pentru o consultanță personalizată: 

 

https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta  

 

Elena Petriuc 

 

P.S. Asta e ziua 32 din provocarea de 100 de zile în care scriu emailuri derivate din cuvinte și expresii random. Expresia de azi a fost: fake news 

 

Dacă participi și tu în provocare și vrei să folosești ”fake news” într-un text cu un insight interesant, let me know cum ți s-a părut și cum a ieșit textul. 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *