Să spunem că ești la volan și vrei să ajungi acasă. Ca să ajungi acasă, trebuie să treci printr-o intersecție, în care semaforul e stricat.
Ce faci în cazul ăsta?
Faci ce spun indicatoarele din intersecție și teoretic nu te bagi ca un disperat pe principiul ”primul venit, primul servit”.
Dar dacă intersecția nu are indicatoare?
Atunci aplici regula priorității de dreapta.
Când dai de un semafor stricat, ai 2 opțiuni solide și gândite dinainte ca să nu faci ravagii în trafic și ca să-ți continui drumul. Există un plan de rezervă ca să înaintezi.
Așa ceva îți prinde bine să ai și în freelancing, pentru că nu știi niciodată când se strică o colaborare.
În primul meu de freelancing, am plecat dintr-o colaborare fiindcă nu eram de acord cu ce voiau să facă.
Și bine am făcut. Oricum nu s-a mai întâmplat nimic pe acel proiect.
În schimb, greșeala mea a fost că acel proiect a fost principala sursă de venit. Și după ce am plecat, am avut 2 luni cu venituri mult mai mici.
Aveam un back-up financiar pentru situații de genul.
Dar ar fi fost mai bine dacă o gândeam din timp și nu mă bazam pe venitul dintr-o singură colaborare.
Tot în primul meu an, am plecat dintr-o colaborare toxică, ce mă storcea de energie cu fiecare zi în plus petrecută acolo.
În cazul ăla am fost mai smart. Acea colaborare era jumătate din venitul meu, nu principala sursă de bani.
Și fix înainte să plec, am luat 2 colaborări longterm pe copy, pe care lucrez și astăzi. Am astupat gaura în buget înainte să apară.
Personal îmi plac colaborările de lungă durată și nu încep o colaborare cu gândul că se va termina nasol.
În același timp, am un back-up în caz de orice.
Dacă un client decide peste noapte că nu mai vrea să lucrăm împreună, știu cui să cer câteva recomandări pentru niște proiecte noi.
Iar în timpul petrecut până găsesc un proiect pe care chiar îl vreau, îmi asum că venitul va fi mai mic și apelez la rezerva de bani în caz de urgențe.
Dacă să spunem că nimeni nu mai are nevoie de copywriteri, am cunoștințe destul de bune și pe alte arii de marketing. Și pot merge în altă direcție.
Dacă marketingul dispare… well, ar veni timpul să șterg praful de pe diploma de licență și să o folosesc pentru prima dată să mă angajez într-o farmacie 😅
Just kiddin, aia chiar ar fi ultima opțiune la care aș apela după ce am tăiat orice altă idee de pe listă.
Ideea e că am un back-up cu opțiuni în cazul în care everything turns to hell. Iar asta îmi oferă o siguranță mult mai mare decât dacă iau de bun și pe viață ce am acum.
Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici:
https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta
Elena Petriuc
P.S. Asta e ziua 60 din provocarea de 100 de zile în care scriu emailuri derivate din cuvinte și expresii random. Expresia de azi a fost: semafor stricat
Dacă participi și tu în provocare și vrei să folosești ”semafor stricat” într-un text cu un insight interesant, let me know cum ți s-a părut și cum a ieșit textul.