”E doar o carte”

„Dacă iese cum vreau eu, o să fie o serie de cărți. Dacă nu iese cum vreau, o să fie doar o carte.” îi zic lui Constantin, explicându-i o idee de carte la care am tot lucrat în weekend. 

 

E duminică seara și am ieșit to recharge după toată zarva, nervii și stresul cumulate de Black Friday.  

 

„Mamă… e doar o carte.” răspunde chicotind. „Asta cred că e cea mai mare insultă pe care poți să i-o spui unui autor.” 

 

„Nu înțeleg…”  

 

„E doar o carte. Ca și cum nu înseamnă nimic.” 

 

Oh… 

 

Well… aici depinde cine spune că e doar o carte :)) 

 

Pentru autor, cartea aia nu o să fie niciodată doar o carte. E ca un copil atât pentru tine, cât și pentru prietenii apropiați care te ascultă de luni bune cum pălăvrăgești entuziast de ce vei scrie.  

 

Să-ți zică cineva apropiat că ”e doar o carte” e ca și cum ți-ar spune în față că bebelușul tău e urât.  

 

În schimb, pentru audiența la care vinzi, e doar o carte. Și e bine să poți face distincția asta. 

 

Așa cum un curs e doar un curs. Un produs e doar un produs.  

 

Pentru tine că l-ai creat și ești super excited cu el înseamnă mai mult. Dar NU tu trebuie să-l cumperi.  

 

De asta mi-e un pic răuț când văd prea multe mesaje cu hype într-o lansare. 

 

E ok să fii entuziasmat de ce lansezi. Dar dacă toate mesajele tale se bazează doar pe hype, omul nu te plătește că ești tu entuziasmat.  

 

Omul plătește ca să-și rezolve niște probleme cu produsul tău.  

 

*Ok, sunt și oameni care cumpără orice lansezi fără să le pese despre ce e vorba – aia e o categorie specială și rară. Se obține în timp și ține de branding și relația cu audiența. Ei sunt excepția.* 

 

Dacă tu îndopi un sales page cu hype și scoți elemente importante din pagină ”că plictisesc omul”… practic te autosabotezi. 

 

Nu doar că omul nu știe pentru ce plătește, dar te trezești în lansare bombardat cu întrebări basic despre produsul tău și la care trebuie să răspunzi individual, pentru că managerul a decis că secțiunea de FAQs și cea cu ce conține cursul sunt prea plictisitoare 🤷 (din păcate based on a true story). 

 

Cursul tău e doar un curs. Așa cum și prima mea carte de ficțiune pe care o voi lansa la anul (sper), va fi doar o carte.  

 

Nu te oprește nimeni să fii entuziasmat de ce lansezi. Dar dacă te axezi doar pe hype și uiți de ce omul ăla te plătește e ca și cum vrei să te autosabotezi.  

 

Dacă chiar îți place produsul și știi că poate ajuta audiența ta, atunci fă-le un serviciu și arată-le de ce și cum îi ajută.  

 

”Am cel mai tare produs de pe scara blocului” poți folosi în doze sănătoase în pre-lansare și în primul email de lansare. Dar în rest reamintește-ți că într-un final e doar un produs în ochii audienței. 

 

Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici: 

 

https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta  

 

Elena Petriuc 

 

P.S. Asta e ziua 59 din provocarea de 100 de zile în care scriu emailuri derivate din cuvinte și expresii random. Expresia de azi a fost: e doar o carte 

 

Dacă participi și tu în provocare și vrei să folosești ”e doar o carte” într-un text cu un insight interesant, let me know cum ți s-a părut și cum a ieșit textul. 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *