Am văzut multe anunțuri de ”caut copywriter freelancer” pe grupuri de Facebook.
Unele scrise ca și cum cauți pe oricine poate să scrie la tastatură să-ți facă un sales page.
Altele scrise ca și cum urmează să te căsătorești cu afacerea aia.
Cei ce scriu tipul ăsta de anunțuri, de multe ori le și îndeasă cu responsabilități ce NU țin de copywriter.
(precum customer service – să răspunzi la mesaje, comentarii etc.)
Dar nu vreau să mă iau de partea asta. Ci de ceva care la prima vedere pare ”wow, profesionist”, când de fapt persoana uită ca vrea să lucreze cu freelanceri.
Cei ce fac anunțuri de genul își impun managementul și obligațiile ca și cum ar lucra cu angajați.
Pentru că hey, tot tu cauți un profesionist cu care lucrezi și tot tu îți impui modul de lucru, în loc să-l lași pe profesionist să-și facă treaba în stilul lui și respectând cerințele și deadline-ul pe care le vrei.
Este un motiv pentru care cineva alege să fie freelancer. Îți zice chiar și numele:
FREE
Nu să stau în fiecare zi să vorbesc cu tine la telefon ce am de făcut azi. Asta se poate comunica de la bun începutul colaborării. Iar dacă ulterior devine colaborare longterm, se pot discuta într-un zoom de 30 de minute sau prin mesaje.
Dacă ar fi să am un ”scurt call” cu fiecare client zilnic, aș petrece cel puțin jumătate de zi doar la telefon. Iar eu sunt plătită pentru partea de copy, nu pe discuții telefonice.
Nu să fac parte dintr-o echipă ”tânără și dinamică”. Dacă voiam asta, mă angajam la alte sute de afaceri cu claim-ul ăsta.
Nu să am și meetinguri fizice obligatorii cu echipa, poziționate ca ”tabere de fun”.
Îmi place să decid singură cu cine merg să mă distrez și cu cine îmi petrec timpul.
Nu să am un sistem impus de time management impus. Lucrez pe proiecte de suficient timp încât să-mi fac un sistem care îmi place și care funcționează. Nu vreau acum să renunț la asta doar de dragul unui proiect.
Data viitoare când faci un anunț că vrei să lucrezi cu un copywriter, asigură-te că știi diferența între cum te comporți cu un freelancer și cum te comporți cu un angajat.
Pentru că niciun freelancer care își valorifică timpul nu ar accepta să renunțe la stilul de viață pentru proiectul tău.
Dacă vrei să te abonezi la newsletterul meu zilnic, aici e link-ul: rebelwriter.ro
Înainte să te abonezi, ține cont de 3 chestii:
1. Newsletterul este doar pentru copywriteri, content writeri și storytellers.
2. Ai 7 zile la dispoziție să treci prin welcome sequence. O poți face acum pe loc, sau în următoarele 7 zile. Altfel you are out.
3. Ca să primești secvența de welcome, înainte de toate trebuie să-ți confirmi adresa de email.