Citeam o postare pe Reddit de la cineva care a început cu content writing, iar acum face tranziția spre copy.
Problema e că textele sale sunt prea informative, pentru că ”se teme de limbajul salesy și persuasiv.”
Ce poți face dacă și tu te confrunți cu același lucru:
1. Și eu am făcut content la început – apoi m-am axat mai mult pe copy.
În 2021 am avut un client cu o clinică de optometrie, pentru care scriam zilnic câte un articol de blog. Iar în acele articole încercam să integrez ce învățam legat de copywriting pe atunci.
Să exersez un titlu mai bun.
Să pun mai mult focus pe beneficii.
Să vorbesc unui singur avatar.
Să fiu mai atentă la începutul articolului.
Acum îmbin contentul și copy-ul în emailurile pe care le scriu pentru clienții mei. Iar în paginile de vânzare încă mai adaug idei de content, ca persoana să plece cu ceva interesant după ce o citește.
Doar că nu intru în prea multe amănunte.
Cam orice text de content poate fi transformat relativ ușor în copy, dacă știi unde să te oprești din educat și să faci tranziția spre vânzare.
Prea multă informație poate copleși omul, mai ales dacă nu o prezinți într-un mod mai digerabil și sună mai degrabă ca un curs tehnic de facultate.
Prea puțină informație și prea mult teasing că o să afle ceva ”groundbreaking” = o să abandoneze pagina că te lungești prea mult.
Poți prinde mai ușor granița dintre cele două dacă citești mai multe pagini de vânzare clasice, de la Gary Halbert, John Carlton, John Caples – ”pe vremuri” se scria copy ce îmbina fain contentul & copy-ul.
Și pot fi o sursă bună de inspirație.
2. Hmmm… dacă incluzi limbaj salesy și persuasiv nu înseamnă neapărat că ai un text bun.
Multe dintre ele sunt considerate clișee și, dacă n-ai un motiv suficient de bun să folosești o expresie de genul, mai bine o scoți.
Nu limbajul salesy și cuvintele bombă fac un text de copy bun.
Mai degrabă cât de interesante sunt ideile pe care le incluzi pentru avatar, cât de bine cunoști persoana cu care vorbești și cât de util este acel produs pentru ea.
E un bonus dacă și tu ești entuziasmat de produs.
Dacă ai nevoie de ajutor sub formă de consultanță pe partea de copy sau sugestii de îmbunătățit o pagină de vânzare, mă găsești aici:
https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta
Elena Petriuc