În ficțiune, dacă scriitorul rămâne în pană de idei sau pur și simplu vrea să practice ceva, caută un prompt random despre care să scrie un capitol spontan.
Fără alte pregătiri.
Fără să-și structureze toată povestea din start.
Fără să se gândească la prea multe detalii despre personaje, decât strictul necesar pentru acel capitol.
Promptul poate fi orice, de la o descriere scurtă de locație, o replică de inclus în scenă, niște obiecte sau cuvinte aleatorii, prima/ultima propoziție din capitol etc. Iar scriitorul trebuie să-l includă cumva în capitol, fie direct sau metaforic.
Astfel, când are un punct de plecare definit, ideile încep să curgă mai ușor. Iar dacă sunt bune, unele pot deveni și manuscrise în timp.
Asta e o practică utilă și pentru copywriteri, dacă nu mai știi ce să scrii pe un proiect. Când lucrezi de mult timp cu un client, sau într-o anume nișă, și simți că ai epuizat cam toate ideile, te poate ajuta să vii cu unghiuri diferite, la care cu greu te-ai fi gândit singur.
De fapt, am pus asta în aplicare într-o provocare în 2023, unde timp de 100 de zile am scris emailuri plecând de la diferite expresii/fraze care n-aveau nicio legătură cu copywritingul.
Unele au ieșit chiar faine – mai bune decât mă așteptam.
Altele au fost mai challenging.
Toate emailurile din provocare le poți găsi aici în arhivă. A început pe 18 septembrie și s-a încheiat pe 26 decembrie.
Iar la final ai și cuvintele folosite, ca să vezi de unde am plecat și cum le-am transformat într-un text.
A fost un exercițiu fun, pe care încă îl mai practic când stau prea mult în fața ecranului și chiar nu-mi vine nicio idee cu ce să încep.
Sper să-ți fie util în 2025 🙂
La mulți ani și un an nou cât mai împlinit!
Elena