„Unde sunt Beans și Snickers?” îl întreb pe Constantin intrând în sufragerie. „E prea liniște în casă.”
„Ai o încercare să ghicești.”
Mă uit prin cameră și văd că, lângă un dulap, se află cutia în care mi-a ajuns un colet prin curier.
Mă aplec spre ea și o deschid, găsind 2 pisici stând unul peste altul în cutie (ai poza aici)
„2 cats in a box.” îi zic lui Constantin.
„Pisicile lui Schrödinger?” întreabă amuzat.
„Hey, amândouă sunt 100% în viață.”
Cu siguranță nu e prima dată când auzi teoria cu pisica lui Schrödinger.
Dacă închizi o pisică într-o cutie împreună cu ceva otravă sau ceva ce o poate omorî, pisica e considerată și în viață și moartă în același timp. Pentru că nu ai de unde ști dacă e în viață sau nu până nu deschizi cutia.
Well, aceeași teorie se aplică și în cazul copywritingului.
Dacă ai un text de vânzare în care ai încercat ceva nou (poate o abordare de story diferită, sau un unghi nou), ideea este bună și proastă în același timp, până când folosești textul.
De când am început să lucrez ca freelancer, am avut câțiva clienți care au venit la mine pentru că voiau ceva nou.
Iar când le dădeai ceva nou, spuneau că nu e bun și vor ceva ca înainte.
Well, anul ăsta am luat o parte din textele alea și le-am recitit, ca să analizez cu ochii de acum. Deși mai mergeau retușate ici colo, ideile ar fi fost bune de testat.
Nu bag mâna în foc că erau groundbreaking în domeniu. Sau că explodau vânzările.
Însă ar fi fost unghiuri bune de testat ca să afle dacă sunt bune sau proaste.
Nu sunt de acord că un text poate să repare o afacere și să aducă rezultate fenomenale.
În schimb, consider că prin testarea mai multor abordări îți dai seama la ce interacționează bine audiența ta. Ceea ce e un pas în față spre deosebire de indiferență.
Deci în loc să te uiți la cutia cu idei și să te întrebi dacă sunt bune sau proaste, mai bine deschide-o și încearcă-le.
Dacă ai nevoie de ajutor cu asta, mă găsești aici:
https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta
Short notice: dacă aplici în următoarele zile, mă voi ocupa după 16 decembrie, pentru că voi fi plecată în concediu.
Elena Petriuc
P.S. Asta e ziua 85 din provocarea de 100 de zile în care scriu emailuri derivate din cuvinte și expresii random. Expresia de azi a fost: Schrödinger’s cat
Dacă participi și tu în provocare și vrei să folosești „Schrödinger’s cat” într-un text cu un insight interesant, let me know cum ți s-a părut și cum a ieșit textul.