Citeam pe Reddit o postare a unui copywriter din nișa medicală.
Era supărat că el se ocupă de texte, face research și se străduiește ca mesajele să fie ok, iar managerul, în loc să-i dea feedback…
Îi bagă textul în ChatGPT ca să-i genereze un feedback și chiar i le rescrie fără să-i spună nimic 😅
Doar când textul e publicat apucă să observe că ceva e diferit și pe alocuri sună ciudat.
Well, să spunem că managerul ăla îmi amintește mult de cineva cu care am lucrat, care voia să fac textele după template-uri generate de ChatGPT.
(adică să scriu emailuri de teasing care de fapt nu fac niciun teasing și în care folosesc”vocea brandului de Black Friday”)
Dar pe lângă asta, m-a făcut curioasă să încerc și să văd și eu cum arată un astfel de feedback.
Așa că am luat pagina de vânzare a unui client, una care a performat cel mai bine în lansare, și am băgat-o în ChatGPT să văd ce puncte slabe găsește.
Iată mai jos un rezumat:
1. Mi-a propus să schimb CTA-urile și să le variez.
Dar clientul a făcut mai multe teste pe pagini de mai bine de 1 an și a observat că CTA-ul respectiv a funcționat cel mai bine.
De asta n-are rost să le variez și să le schimb.
2. Introducerea e prea lungă și ar trebui scurtată.
Nu sunt de acord.
În introducere am folosit o poveste și, dacă o scurtezi, tai din emoție.
Am văzut povești ”ciopârțite” de dragul de a micșora numărul de cuvinte, iar problemele sunt că afectează experiența de citire și nu generează emoția pe care ți-o dorești de la acea poveste.
Treci mult prea repede prin text ca să simți ceva.
Poți folosi one-liner stories, povești de maxim 2 propoziții, dar în acest caz nu se potrivea.
3. O mai bună organizare a informației…
DAMMIT!
Și io care m-am chinuit la tranzițiile alea ca să se lege paragrafele între ele și să nu pară fragmente trântite într-un Google Docs 😤
Urât, GPT boy, urât…
Pe scurt, eu n-aș implementa acele sugestii NU pentru că am eu ceva cu AI-ul.
ChatGPT, managerul din poveste și fostul manager cu care am lucrat nu înțeleg gândirea din spatele acelui text. Măcar lui ChatGPT poți să i-o explici și apoi să readapteze acel feedback…
Dar când managerul nici nu te întreabă de ce ai scris așa, cum ai gândit, și doar modifică… apăi that is just a duck move, dar cu i după d.
Orice text de copy bun are o gândire în spate.
Pot lua orice pagină de vânzare scrisă în ultimii 2 ani și-ți pot explica de ce am inclus fiecare paragraf: de la ideea de la început până spre final.
Iar dacă nu iei în calcul asta când modifici un livrabil, riști să strici o decizie bună a unui copywriter care și-a bătut capul o săptămână cu research, scris și rescris ca să-ți livreze ceva decent.
Pentru feedback-uri generale și idei de test, ChatGPT e ok.
Asta poți delega, atâta timp cât nu-i spui să gândească pentru tine și să modifice un text cum crede el mai bine.
Dacă ai nevoie de ajutor sub formă de consultanță pe partea de copy sau sugestii de îmbunătățit o pagină de vânzare, mă găsești aici:
https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta
Elena Petriuc