Săptămâna asta am fost la bancă să-mi schimb cardul din cauză că s-a demagnetizat.
Și, cât discutam cu un reprezentant în sediu, mi-a spus că am 2 opțiuni:
Ori îmi dă cardul pe loc, ori mi-l trimite acasă după câteva zile, contra cost.
„E o diferență dintre cele două? Se demagnetizează mai greu a doua variantă?” am întrebat, luând în calcul că și vărul meu a avut problema asta cu cardul de la aceeași bancă de vreo 2 ori.
„Din păcate nu, doar arată puțin mai bine decât varianta făcută pe loc.”
Well… în final am ales prima variantă fiindcă a doua nu prea avea sens.
La prima opțiune, care era și gratuită, primeam pe loc ceva ce folosesc destul de des.
În a doua variantă contra cost trebuia să aștept câteva zile să-l primesc și, din punct de vedere al calității, n-ar fi fost ceva prea diferit.
De cele mai multe ori susțin ideea că, dacă mergi pe opțiuni gratuite, de fapt nu e gratuit.
Plătești cu altceva: timp, energie sau alte resurse.
Dar în cazul ăsta… varianta fără costuri era mai bună și clientul nu prea vede rostul să o aleagă pe cea plătită.
Cam același lucru se aplică și când e vorba de ChatGPT vs copywriteri.
ChatGPT poate să-ți dea niște texte okish, luând în calcul că ai opțiunea să nu plătești. În unele cazuri, am văzut texte mai bune cu AI decât făcute de copywriteri.
Așa că, dacă vrei să fii plătit pentru textele tale, ar cam trebui să oferi câteva motive destul de bune încât să merite suma.
De exemplu, dacă îmi zicea că acel card era mai bun dpdv al calității, mergeam cu acea variantă.
Așa… aspectul nu mă ajută prea mult. Nu-l pun în vitrină pe perete în apartament.
La fel și în copywriting.
Dacă livrezi texte bine gândite, scrise mai bine decât cu ChatGPT, sau îl ajuți să scape de grija contentului, atunci e un motiv suficient de bun pentru client să aleagă varianta plătită, oferită de tine.
Dacă ai nevoie de ajutor sub formă de consultanță pe partea de copy, email marketing sau sugestii de îmbunătățit o pagină de vânzare, mă găsești aici:
https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta
Elena Petriuc