Săptămâna trecută am început să ascult pe Audible Marvel The Untold Story de Sean Howe.
E o carte bazată pe mai bine de 100 de interviuri, din care autorul a extras informații despre cum s-a dezvoltat Marvel de la început.
De la chestii extrem de forked up cu angajații, freelancerii, politicile și ”etica” firmei, la lucruri care m-au impresionat.
Povestea e un exemplu bun că nu ar trebui să crezi tot ce vezi și auzi online, pentru că e posibil ca realitatea să fie mai diferită decât pare (de asta mi se pare că a ales și un titlu genial la carte).
Unul din lucrurile bune care m-au impresionat e că inclusiv prin 1940 afacerea știa să se folosească de context ca să vândă.
Creau benzi desenate bazate pe situații worldwide, care se întâmplau în acel moment.
De exemplu, au creat o ediție în care Captain America l-a învins pe Hitler în 1941.
Tot ceva bazat pe context a fost în cadrul unei campanii antibullying, după niște cazuri severe prin școli. Și au făcut o ediție cu Captain America oprind bullies.
Făceau asta acum mai bine de 80 de ani. Și astăzi încă merge să creezi copy și campanii bazate pe context.
De exemplu, anul trecut prin mai, FB a decis să-și bage picioarele în limitele de buget ale afacerilor ce rulează reclame.
Și a consumat cât buget a vrut el, uneori triplând suma setată de client pt ads.
Acela ar fi fost un context bun să vinzi servicii de email marketing sau de Google Ads, fiind 2 canale mai stabile.
Sau acum în ianuarie, găsești multe campanii motivaționale care te încurajează să lucrezi la obiective folosind produsele/serviciile lor, pentru că majoritatea oamenilor sunt mai motivați să facă ceva luna asta (chiar dacă statistic aprox 80% din persoane renunță la obiectivele setate destul de devreme 😅)
Să profiți de context poate să-ți ofere niște avantaje, pentru că e un topic de interes pentru audiența ta în acel moment.
E ceva ce merită încercat când planifici o campanie.
Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici:
https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta
Elena Petriuc