Mă plimbam cu o prietenă prin centrul orașului, ca s-o conduc la tramvai. Cât îmi povestea despre ce chestii a comandat motanului, două femei necunoscute veneau țintit spre noi.
”Bună! Avem un concurs la muncă, în care trebuie să vindem cât mai multe cărți. Vreți să ne ajutați să câștigăm?”
Ambele aveau niște cărți la care nici n-am apucat să citesc titlul. Era seară și abia distingeam câteva elemente de pe copertă. Deci practic nu știam exact ce încearcă să-mi vândă, doar că erau cărți.
Nici eu și nici prietena mea nu le-am ajutat să câștige acel concurs la muncă.
În schimb, din interacțiunea aia am rămas cu o întrebare în minte, până am ajuns acasă:
What’s in it for me din tranzacția asta?
După stilul coperților, păreau cărți de ficțiune. Și eu, și prietena mea mâncăm ficțiune pe pâine.
Am fi fost un avatar foarte bun pentru ce vindeau.
Dar din cum au prezentat ele situația, am înțeles că le ajut să câștige un concurs despre care nu știu nimic.
Nu le cunoșteam pe acele două femei, ca să-mi doresc să le ajut să câștige.
Și nici n-am apucat să văd produsele prea bine.
Dacă te ocupi de vânzări 1on1, copy sau vinzi în general, ajută să te gândești din perspectiva celui ce dă banii.
Cu ce te alegi dacă vei cumpăra?
1. Parcurgi o poveste super mișto, ce te ține treaz noaptea (acum nu știu dacă au citit cărțile pe care le vindeau, dar sinopsis-ul și recenziile pot ajuta să afli asta).
2. Ce se întâmplă cu banii adunați în concurs? Dacă fac ceva caritabil, e ceva ce merită menționat. Dacă sunt folosiți pentru party-uri cu angajații… nu-i cel mai convingător motiv de cumpărare.
3. Au preț mai mic decât dacă le-ai lua din librării, o primești pe loc și nu plătești/nu aștepți transportul prin curier.
Toate cele 3 lucruri de mai sus sunt direcții mult mai bune decât ”ajută-ne să câștigăm un concurs, deși e prima dată când ne vedem, nu știi cum mă cheamă și n-am interacționat vreodată”.
Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici:
https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta
Elena Petriuc