O metodă mai sigură să afli ce nevoi are un client

Am citit acum un email despre de ce și cum să-ți cunoști clientul. Una dintre sugestii era să-l întrebi direct ce are nevoie.  

 

O întrebare destul de plauzibilă.  

 

Problema e că multe persoane nu știu răspunsul aproape de realitate :))   

 

Răspund fie cu ce cred ei că au nevoie, fie cu ce cred că vrei tu să auzi. Mai sunt și excepții care își cunosc foarte bine nevoile. 

 

Dar cum îi diferențiezi? 

 

De exemplu, am avut un client care zicea că are nevoie de o secvență de emailuri mai bună. 

 

De fapt, problema lui era că vorbea cu vreo 12 oameni deodată în toate textele, inclusiv în pagina de vânzare. Înainte de emailuri, trebuia să clarifice maxim 2-3 direcții de comunicare principale, nu 12. 

 

Am avut o potențială clientă care zicea că are nevoie de 3 articole de blog ca să vândă. 

 

De fapt, pentru obiectivele ei avea nevoie să-și creeze o comunitate (și acolo lista de materiale e mai lungă). 

 

You got the point. 

 

Când întrebi pe cineva ce are nevoie, mai rar vei afla un răspuns aproape de realitate. 

 

E mai simplu să întrebi ce alte produse similare cu ale tale a cumpărat în ultimul timp și le-a și folosit. 

 

Apoi să le iei pe fiecare în parte să le analizezi. 

 

Dacă întrebi despre produsele cumpărate, înțelegi ce este dispus să cumpere.  

 

Dacă l-a și folosit, înseamnă că chiar a avut nevoie de produs. Nu l-a cumpărat pe bază de impuls, hype, ca apoi să uite de el. 

 

Poți să dai push și mai tare, să întrebi și de nemulțumirile cu acele produse/servicii. Ca să rezolvi acele probleme și să-i oferi o soluție mai bună. 

 

Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici: 

 

https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta  

 

Elena Petriuc 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *