În fiecare miercuri seara particip la un atelier de scris ficțiune. Cei care participă au o temă de la care pleacă și timp de o oră scriu o scenă de ficțiune.
La final, fiecare citește ce a scris.
Iar moderatorul grupului dă feedback tehnic: dacă ai respectat regulile ce țin de timpii verbali, au o linie logică acțiunea și comportamentul personajelor, ai o locație bine definită etc.
Chestii ce țin strict de tehnic. Nu de creativitate sau de emoții.
Asta mi se pare foarte fain, pentru că emoțiile și creativitatea pot fi subiective în ficțiune. Și ține de fiecare scriitor și cititor.
Tipul ăsta de feedback se dă și în copy.
De exemplu, dacă pagina ta nu are diferențiator sau lead-ul e slab construit sunt greșeli tehnice.
În schimb, un lucru care nu mi se pare ok când dai feedback pe copy e să intri în detalii ce țin de nișa pentru care e scris textul.
Mai ales dacă tu nu ai lucrat în nișa aia. Nu te-ai încadra în avatar. Și sugerezi lucruri care presupui că ar merge.
De exemplu, văzusem pe FB niște sugestii de topicuri pentru cum să promovezi hike-uri cu ghid.
Una dintre sugestii era să se încerce content cu focus pe slăbit.
Nici eu nu am promovat hike-uri. Dar am fost în câteva, de la ușoare la avansate.
Poți slăbi în hike-uri. Însă nu e un motiv pentru care cineva ar plăti aprox €500-1,000 cel puțin pentru un hike cu ghid. E mult mai ieftin să ieși la alergat sau să mergi la sală.
Plus că, dacă mergi pe mesaje de slăbit și atragi persoane mai sedentare, ghidul se va confrunta cu probleme pe traseu.
O sugestie pe care aș da-o ar fi să vorbească cu ghidul despre ce tip de oameni vin. Ei știu cel mai bine ce tip de oameni ar merge pe traseul lor.
În hike-urile în care am fost și am vorbit cu ghizii, mi-au spus că cei mai ok clienți pentru ei au mers pentru deconectare de tehnologie, vacanță activă, experiență și să viziteze locurile.
Alt exemplu, pe partea de fitness.
Dacă întrebi pe cineva care nu face sport care e cel mai important lucru la o pudră sau un baton proteic, probabil îți va spune că gustul.
Dacă întrebi pe cineva care vrea musculară și cumpără frecvent suplimente proteice, îți va spune că numărul de proteine e cel mai important.
Ar fi dispus să ia ceva cu gust mai meh, dar să aibă mai multe grame de proteine, decât dacă are gust foarte bun și proteine mai puține.
Elemente de genul ce țin de avatar și nișă nu ai de unde să le știi decât din research, sau dacă chiar tu ești avatarul.
Și să dai feedback cuiva pe elemente specifice nișei mi se pare riscant.
Pentru că poți sugera cuiva (fără intenție) să scoată ceva bun, sau să meargă într-o direcție greșită. Iar asta se va vedea.
Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici:
https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta
Elena Petriuc