3 metode prin care găsesc idei de content

Dimineața asta am citit un email, în care spune că îți ia mult timp să scrii un text pentru că nu ai claritate.  

 

Personal, cred că în acest context claritate nu e foarte… clar și specific :))  

 

Am scris ceva emailuri până acum pentru clienți și pentru mine.  

 

Cea mai time-consuming etapă din proces e să găsești o idee despre care să scrii. Acolo te poți bloca ore bune dacă nu ai un timp limitat să faci textul. 

 

Odată ce ai ideea, lucrurile devin mai simple. Și da, mai clare. 

 

Îți las mai jos 3 metode prin care găsesc idei despre care să scriu: 

 

1. Clasicul research (activ sau pasiv) 

 

La research activ, cauți content din domeniu și te uiți după idei care să te inspire. 

 

De exemplu, ideea de la emailul ăsta a venit de la alt email, care consider că ar fi putut fi făcut puțin mai specific și clar. 

 

Prin research pasiv mă refer că asculți sau citești o carte și dai involuntar peste o idee bună. De exemplu, emailul legat de Marvel The Untold Story l-am scris în timp ce ascultam audiobook-ul. 

 

2. Idea Spider Web (eu așa îi zic, nu știu dacă are nume oficial). 

 

Metoda asta am găsit-o la Ben Settle, nu am inventat-o sau ceva.  

 

Deschizi o pagină în laptop. Scrii în centru domeniul pentru care faci copy. Și de acolo pleci cu ramificații cu principalele topicuri despre care poți scrie. Și la fiecare topic principal adaugi idei specifice pe care le poți dezvolta. 

 

De exemplu:  

 

În cazul meu, în centru scriu copywriting.  

 

Un topic principal despre care pot discuta e getting clients.  

 

Și de acolo adaug idei unitare: cum am luat primul client, cum am luat 4 clienți după ce am avut un big fail pe alt proiect, povești din call-uri recente cu clienți etc. 

 

3. Personal stories  

 

Îmi plac mult emailurile cu analogii și corelații între povești personale și insights.  

 

Pentru asta am un app pentru notițe în telefon. Și notez orice poveste sau întâmplare din care cred că pot scoate un email.  

 

Eu pe astea le folosesc ca să găsesc idei.  

 

Și da, uneori se întâmplă ca un email să ia mai mult timp să-l scriu. Mno, nu toate zilele sunt perfecte.  

 

Dar în majoritatea timpului, dacă am constant idei la îndemână și știu cum să le găsesc dacă nu-mi trece nimic prin cap, n-ar trebui să dureze mai mult de 30 de minute scrisul.  

 

Procesul de scriere e mai clar. Și știu ce am de făcut când deschid un Google Docs, fără să mă uit o oră la o pagină goală. 

 

Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici: 

 

https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta  

 

Elena Petriuc 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *